روح الله کلانتری، عضو شورای مرکزی و مسئول سازمان معلمان گلستان دردیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان به بررسی حل مشکلات فرهنگیان وبازنشستگان پرداختند

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان فرداوبه نقل از آفتاب گلستان،روح الله کلانتری ،مدیرمسئول نشریه آفتاب گلستان، در گزارش خودنوشت: اعضای شورای سازمان معلمان گلستان با سیدعلی مهاجر معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان دیدار و گفتگو کردند.به گزارش روابط عمومی سازمان معلمان گلستان در این دیدار که هادی احمدی مدیر کل سیاسی انتظامی و تقسیمات کشوری استانداری گلستان نیز حضور داشت روح الله کلانتری مسئول سازمان معلمان گلستان تاکید کرد: سازمان معلمان ایران یک سازمان صنفی سیاسی با گرایش اصلاح طلبی است که به دنبال دفاع از حقوق و مطالبات آحاد مردم به خصوص فرهنگیان، بازنشستگان، دانشجو معلمان و دانش آموزان بوده و از همه راه های قانونی برای پیگیری و تحقق آنها استفاده کرده و خواهد کرد.
وی با اشاره به سیاست ها و اهداف سازمان معلمان ایران تصریح کرد: ما بر اساس اساسنامه، مرام نامه و سند چشم انداز ده ساله سازمان سیاست ها ، اهداف و فعالیت های را در نظر گرفته ایم.باز سازی و سالم سازی نظام اداری کشور و از جمله آموزش و پرورش، مقابله با فساد و رانت و سوء استفاده از امکانات دولتی، دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، توسعه و پیشرفت کشور، اعتقاد به مردم سالاری و مقابله با هر روش خشونت آمیز، تاکید بر حاکمیت قانون واجرای بی بدیل قانون اساسی،تاکید بر آزادی های سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی، دفاع از کرامت انسان و رعایت حقوق همه شهر چندان به خصوص اقوام و اقلیت های مذهبی و توجه به احزاب و مطبوعات به عنوان دو رکن مهم دموکراسی از سیاست هاو برنامه های سازمان معلمان ایران است.

وی در ادامه گفت: اهتمام به امر عدالت اجتماعی به عنوان ارزش درخشان اسلامی و نیز عامل صلاح و فلاح و پایداری جامعه ،اهتمام به امر نقد و نقادی و فراهم کردن هر چه بیشتر مشارکت و رقابت آگاهانه و داوطلبانه مردم ، تاکید بر زندگی شرافتمندانه برای آحاد جامعه ، تکیه بر تولید ملی ، استفاده از همه ظرفیت های انسانی و لجستیکی کشور ،استفاده از همه فرصت های بین المللی در جهت رفع تحریم های ظالمانه ، کنترل تورم و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و اهتمام به امر اشتغال به خصوص برای زنان و جوانان و توسعه همه جانبه و پایدارتر سیاست ها و اهداف مهم دیگر ماست.

رئیس سازمان معلمان ایران افزود: پاسخگو کردن حاکمان و رهبران جامعه،انتخاب افراد شایسته و متعهد در مسئولیت های مختلف، مبارزه با بی قانونی، تلاش برای گسترش امید، اخلاق و معنویت در جامعه، دفاع از ارزشهای اسلامی و انسانی و گسترش عدالت طلبی از دیگر سیاست های سازمان معلمان است.

رئیس سازمان معلمان ایران افزود:تاکید بر سیاست تاکید امروز ماست، تاکید بر فرهنگ و تعلیم و تربیت تاکید هر روز ماست. ما فرهنگ را مهم تر از سیاست و اقتصاد دانسته و برای پیگیری مطالبات خود از همه راه های قانونی و مسالمت آمیز استفاده خواهیم کرد.

کلانتری تاکید کرد:ما معتقدیم که گسترش آگاهی در میان جامعه یک ضرورت تاریخی است و رسالت اصلی و اساسی ما گسترش آگاهی، نقد حاکمان و رهبران جامعه و پیگیری مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان است.البته ما به این نتیجه رسیده ایم که نهاد دموکراتیک نهان دموکراتیک لازم دارد و باید تلاش کنیم تا از طریق گفتگو و مذاکره با مسئولان تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

عضو جبهه اصلاح طلبان گلستان در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش تفکر حزبی در میان جامعه گفت: ما برای رسیدن به قدرت از هر روشی استفاده نخواهیم کرد. سیاست ما نه ستیز است و نه سازش، بلکه با تعامل با مسئولان برای حل مشکلات جامعه هدف خود اقدام خواهیم کرد.ما با شجاعت، عقلانیت و شفافیت کارها را پیگیری کرده و در جهت گسترش معارف اسلامی و تبیین اسلام رحمانی تلاش کرده و معتقدیم که برای جذب جوانان به سوی دین باید از روشهای علمی و تربیتی استفاده کرده تا آنها جذب دین شوند نه گریزان از دین.

کارشناس امور تربیتی در ادامه با اشاره به نقش فرهنگیان و بازنشستگان در گسترش علم و اخلاق در میان جامعه تاکید کرد:معلمان و بازنشستگان فرهنگی سرمایه های ارزشمندی هستند که مسئولان ارشد کشور و استان باید در جهت تحقق خواسته ها و مطالبات قانونی آنها اقدامات عاجل و لازم را انجام دهیم.

کلانتری با مشکلات آموزش پرورش اشاره کردوابراز داشت:آموزش و پرورش محل تربیت انسان های متعهد، متخصص و با اخلاق است. تعلیم و تربیت رسالت اصلی و اساسی همه پیامبران و امامان معصوم بود.امروز در آموزش پرورش ما مشکلات فراوانی وجود دارد که اهم آنها به شرح ذیل است:

عدم توجه به مدرسه محوری، عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق معلمان و بازنشستگان، عدم توجه به منزلت و معیشت فرهنگیان و بازنشستگان،گسترش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان، مشکلات زیرساختی در مدارس و عدم امکانات الکترونیکی، محتوای کتب درسی، تضاد بین خانه، مدرسه و جامعه، عدم مهارت آموزی در مدارس و نداشتن سبک زندگی درست، سیاسی شدن آموزش و پرورش، عدم استفاده درست از ظرفیت ارزشمند نهادهای صنفی فرهنگیان و عدم اجرای درست طرح رتبه بندی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش است.

وی در مورد راه حل این مشکلات و چالش ها بیان داشت: برای حل این مشکلات باید به راه کارهای مناسبی توجه کرد اهم این راه کارها به شرح ذیل است: توجه به اصل ۳۰ قانون اساسی و فصل دوم قانون خدمات کشوری، اجرای درست طرح تحول و طرح رتبه بندی معلمان و اختصاص بودجه کافی برای آن، تشکیل گروه هایی برای شناسائی نخبگان و فرهیختگان استان، تشکیل شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف آموزش و پرورش،برگزاری نشست های منطقه ای و استفاده از دانش افراد، نظارت بر فعالیت های مدارس دولتی و غیر دولتی، اصلاح محتوای کتب درسی، تشویق و گسترش شورا های دانش آموزی در مدارس و تغییر نگاه مسئولان به آموزش و پرورش از مهم ترین راه حل ها در این حوزه است.

کلانتری افزود:کسب علم و دانش و آگاهی از آینده از اموری است که برای هر انسان متفکر و هوشمندی لازم و ضروری است. باید تلاش کنیم تا انسان های متدین، خلاق، متفکر،عالم، مسئولیت پذیر و با اخلاق تربیت کنیم و این امر تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اینکه سیستم آموزشی سالمی را طراحی کنیم.

ما در گذشته نظام تعلیم و تربیت منسجم و هماهنگی نداشتیم و الان هم نداریم و هر چه داریم از فیلسوفان غربی و شرقی است. تعلیم و تربیت کاری سخت و پر هزینه است برای حل مشکلات آموزش و پرورش به عزم ملی نیازمندیم. باید انحصار آموزش رسمی کشور شکسته شده و عرصه رقابت در جامعه نهادینه شود و به افراد و نهادهای تربیتی اجازه داده شود که در این زمینه فعالیت کنند. اگر چنین شرایطی را در مدارس و سیستم آموزش و پرورش ایجاد نکنیم نمی‌توانیم انسانهای خلاق متفکر و مسئولیت پذیر تربیت کنیم.

نظام آموزشی ما در آرمان ترین شکل خود دانش محور است در حالی که باید انسان محور و اخلاق محور باشد. ما در شعار از انسان های اخلاق محور سخن می گوییم، اما نتوانستیم چنین انسان های را تربیت کنیم. همه مسئولان ارشد کشور باید به این حقیقت برسند که سرمایه مهم در هر کشور توسعه یافته و پیشرفته سرمایه انسانی است. امید است همه مسئولان در جهت تحقق این نگاه اهتمام جدی داشته باشند. انشاء ا…

در ادامه جلسه هر یک از اعضای در مورد مهمترین مشکلات آموزش و پرورش و مسائل استان مطالبی را یاد آوری کردند. از جمله ضرورت منزلت و معیشت معلمان و بازنشستگان، پیگیری صندوق ذخیره فرهنگیان و تشکیل سازمان نظام معلمی، استفاده شایسته از نیروهای بومی و محلی در مسئولیت های استانی، توجه به مشکلات اساسی استان و ضرورت پیگیری برای حل آنها و تلاش برای حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزشهای اسلامی و دینی.

معاون سیاسی امنیتی استان گلستان احزاب را عامل توسعه و پیشرفت کشور دانست

علی مهاجر در این دیدار با گرامیداشت ایام ا… دهه فجر و روز زن و تحکیم خانواده در مورد نقش و جایگاه فرهنگیان تاکید کرد: فرهنگیان انسانهای فرهیخته ای هستند که جامعه از علم و دانش آنها استفاده می کند و دولت و مسئولان از مطالبات آنها حمایت می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان افزود:ما از احزابی که به دنبال منافع مردم بوده و دغدغه حل مشکلات مردم را دارند حمایت می کنیم. احزاب در حقیقت کمک دولتها هستند و وجود احزاب مختلف نشانه عقلانیت سیاسی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه وی پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی است گفت: درمکتب سلیمانی اصولگرا و اصلاح طلب ملاک نیست ،هر انسان شایسته ای که برای مردم کار کند ارزشمند است. مردم ولی نعمت ما هستند و ما نباید فقط شعار بدهیم ،بلکه باید در عمل به مردم خدمت کنیم.مردم ولی نعمت ما هستند و ما نباید فقط شعار بدهیم ،بلکه باید در عمل به مردم خدمت کنیم.

مهاجر با اشاره به مشکلات استان و ضرورت پیگیری برای حل آنها تصریح کرد: ما باید در کارهایمان منافع استان را در نظر داشته باشیم و پیشرفت های ما بستگی به تفکرات ما در جامعه دارد. اگر خالصانه برای مردم کار کنیم موفق خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان درپایان بیان داشت:در فعالیت های خود باید ادب و اخلاق را رعایت کرده و در رابطه با تفکرات دیگران سعه صدر داشته و تحمل افکار واندیشه های دیگران را داشته باشیم و فکر نکنیم که ما عین اسلام هستیم همه ما باید مراقب کارهای خود باشیم تا پیش شهدا شرمنده نباشیم. در پایان جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان به مناسبت روز تحکیم خانواده هدیه ای به خانم سعیده مقامی نیا تنها عضو حاضر در جلسه اهداف نمود.

  • نویسنده : روح الله کلانتری