سوال جدی بسیاری از اصلاح طلبان که بی پاسخ مانده این است که چرا جبهه اصلاحات از همتی یا مهرعلی زاده حمایت نکرده در حالی که پیش تر از روحانی حمایت کرد و اکنون برای امثال آخوندی و لاریجانی آماده بود آیا بخت قدرت ازاحیا گفتمان مهم تر است ؟

دو راهی شانس یا گفتمان!

لاریجانی آری! مهرعلیزاده نه!

مارتن ثبت نام های کاندیدای ریاست جمهوری و بررسی احراز صلاحیت ها تمام شد، از صندوق نظارت استصوابی خیلی از افراد افتادن و از هفت نفر دونفر را می توان اصلاح طلب و نزدیک به جریان اصلاح طلبی نامید! اما دبیران احزاب اصلاح طلب تهران نشین بعضا بدون مشورت با بدنه خود بیانیه صادر کردندو اعلام نمودند هیچ کاندیدای در عرصه نداریم!

امروز در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلبی به گمانم بین شانس و گفتمان می خواهد به نفع شانس کنار رود! چرا که نماینده گفتمانی (محسن مهرعلیزاده) در عرصه انتخابات حضور دارد، اما شانس جریان اصلاح طلبی (علی لاریجانی) در انتخابات حضور ندارد!

سال ۱۳۸۴ با وجود حضور مهدی کروبی و مرحوم هاشمی در مقابل جریان اصولگرا در عرصه انتخابات اما به دنبال تایید دو نماینده گفتمان اصلاح طلبی یعنی محسن مهرعلیزاده و مصطفی معیین بوده ایم و این امر نیز محقق شد، پس یادمان باشد الان نمی توان اقای مهرعلیزاده را خارج از گفتمان اصلاحات نامید، اماشاید برخی بگویند او شانس رای آوری اصلاحات نیست!
بنظرم باید جریان اصلاح طلبی دست از شانس گرایی برداشته و دنبال گفتمان باشد یادمان باشد یکبار در سال 92 گفتمان را فدای شانس رای اوری کردیم و امروز اصل گفتمان اصلاحات را نیز در لبه پرتگاه قرار داده ایم!

یادمان باشد طبق نظر سنجی ها سید محمد خاتمی در سال 76 قریب 5 درصد رای داشت و حتی حسن روحانی هم در سال 92 قریب 3درصد رای داشت اما اتحاد و تلاش توانست فضای بازی را تغییر دهد!

به دید حقیر اقای مهرعلیزاده یقینا درصد رایشان بیش از 10 درصد است و اگر درست کار شوند یقینا خروجی تغییر خواهد کرد!
دست اقای مهرعلیزاده در مقابل رقیب پر است چرا که رقیب یک ساعت تجربه کار اجرایی در دولت و دولت داری را ندارد!
اما مهرعلیزاده دو استان مهم را اداره کرده و سالها معاون رییس جمهور بوده است!
یقینا اطلاع و تجربه کافی از دولت دارد و با یک تیم خوب می تواند موفقیت بیشتر را کسب کند، یادمان باشد رقیب هم تجربه شکست رادر انتخابات دارد و یادمان باشد در سال 88 عده ای به رضایی رای دادن ارای سلبی بود که به دو کاندیدا اصلی نمی خواستند رای بدهند ولی به دلیل شرکت در انتخابات به رضایی رای دادن! در این انتخابات نیز ارای زیادی است از افرادی که شرکت در انتخابات را واجب میدانن اما حمایت از رییسی را خیر!

یادمان باشد اقای مهرعلیزاده بعنوان کسی که در دولت دوم روحانی نبوده یک نماد مستحکم برای ابراز مخالفت عینی با وضع موجود است که حتی به دلیل سمت و پول هم در عرصه مدیریتی غلط نمانده است!

یادمان باشد رای جمع کردن برای مهر علیزاده ای که خراسان بزرگ را آباد کرده و نقش ماثری در اصفهان داشته و تجربه کار اجرایی دارد و از ابتدا اصلاح طلب بوده بدون سابقه منفی در ذهن های ملت بسیار آسان تر از اقای روحانی است که سابقه دولت داری نداشت ، بجز مجلس و شورای امنیت جای دیگری نبود و ایضا با گفتمان اصلاحات هم فاصله زیادی داشت!

امروز اتحاد و حمایت بزرگان و تلاش جوانان می تواند نتیجه انتخابات را آن طوری تغییر دهد که فکرش را هم نکنیم!

مراقب باشیم برخی بزرگان ما حرفی را می زنن که احمدی نژاد می زند یادمان باشد اصلاح طلبی یک گفتمان است نه شخص محوری! از این گفتمان یک نماینده ریشه دار در عرصه انتخابات حضور دارد حالا این انتخاب ماست که کنارش باشیم و همه باهم رشد کنیم یا اینکه رهابش کنیم و همه باهم در آب فرو رویم!!!؟؟؟

محسن قدیمی باقرآباد
فعال سیاسی اصلاح طلبمشهدمقدس۵خرداد۱۴۰۰

  • نویسنده : محسن قدیمی باقرآباد
  • منبع خبر : اختصاصی ایرانیان فردا