معین وکیلی – ایرانیان فردا احتمال پیروزی اصلاح طلبان در این انتخابات بسیار پایین است … آنقدر که حتی نمی توانیم به تحرکات دولت روحانی نیز در این ماه های پایانی امیدوار باشیم . رئیس جمهور که نه توانست کشور را اداره کند و نه خواست که افشاگری کند و سخنان رادیکال مورد قبول عامه […]

معین وکیلی – ایرانیان فردا

احتمال پیروزی اصلاح طلبان در این انتخابات بسیار پایین است … آنقدر که حتی نمی توانیم به تحرکات دولت روحانی نیز در این ماه های پایانی امیدوار باشیم .
رئیس جمهور که نه توانست کشور را اداره کند و نه خواست که افشاگری کند و سخنان رادیکال مورد قبول عامه طرفداران جناح چپ را به زبان براند . اینک نیز با اتخاذ موضع منفعل برای مسائل اقتصادی کشور کاملا جناح چپ که جناح حامی او برای ریاست جمهوری بود را به زمین گذاشت .

ولی جناح چپ هیچ گاه نا امید نیست حتی در انتخابات 1384 که شرایط با شرایط کنونی نزدیک بود باز هم اگر رای شکنی ها نبود . اصلاح طلبان برنده انتخابات می بودند به طوری که جمع آرای معین کروبی و مهرعلیزاده (جدا از آرای هاشمی رفسنجانی ) برنده را می توانست کاملا عوض کند و اگر این آرا به سبد هاشمی ریخته میشد می توانست در دور اول نتیجه انتخابات را معین کند .

در این مقاله یکی از راه های پیروزی در انتخابات را به تحلیل خودمان برایتان ترسیم می کنیم .

مثلث پیروزی : نام خمینی ، تجربه هاشمی ها ، محبوبیت پزشکیان

راز پیروزی اصلاح طلبان در مشارکت بالای 65 درصد در انتخابات است پس باید از نام های استفاده شود که بتوانند با شخصیت و کاریزمایشان این 65 درصد را پای صندوق ها بیاورند .

سید حسن خمینی ؛ کاریزمای پدر بزرگ

سید حسن خمینی یک نام تازه است یک نام جدید برای جناح اصلاح طلبان است . جناح اصلاح طلب تشکیل شده از پایه مجمع روحانیون مبارز و دانشجویان پیرو خط امام است . گروهی که در زمان حیات امام فقید . بسیاربه امام نزدیک بوده و اکثر آن ها در پست های مختلف مملکتی مشغول بوده اند .
اما حسن خمینی فارغ از نام پدر بزرگ صفات بارز دیگری نیز دارد سید حسن انسانی آرام متین و با دانش است . تحصیلات را در بالاترین سطح حوزوی گذرانده و بهترین روحیه را برای تزریق به نسل جوان دارد .
سن حسن خمینی نیز برای ریاست جمهوری 8 ساله و تشکیل یک دولت جوان انقلابی مناسب است . البته یادمان نرود . بزرگترین جذابیت شرکت “حاج حسن آقا ” در انتخابات نوشتن نام “خمینی” بر برگه رای است .

محسن هاشمی ؛ میانه رو مثل پدر ؛ برنده مثل خانواده رفسنجانی

خانواده رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی فقط یک بار و در مجلس ششم به علت زاویه با خود جناح چپ شکست خورده اند خانواده هاشمی خانواده ای انتخابات باز اند و این موضوع می تواند سه گانه ای که پیش از این تکمیل کرده اند را به چهارگانه تبدیل کند . و اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی باشد که پدرش نیز در این سمت بوده است . محسن هاشمی رفسنجانی به علت خدماتش در صنایع نظامی به شدت در بین اقشار نظامی محبوب است . محبوبیت آیت الله هاشمی نیز بر کسی پوشیده نیست . و البته سخنانی که محسن هاشمی با خنده می گوید حتی از تند ترین رادیکال های جمهوری اسلامی نیز بر نمی آید .

پزشکیان؛ مردی که شکست نمی خورد

به جرات برای وزیر بهداشت دولت اصلاحات اکنون زمان ریاست جمهوری فرا رسیده . پزشکیان در بین تمامی اقشار تاثیر گذار جامعه محبوبیت دارد . و از همه مهم تر رای آذری زبان ها نیز به حساب مسعود پزشکیان ریخته خواهد شد . آذری های تاثیر گذار در انتخابات 1384 دوره نهم ریاست جمهوری بیش از یک میلیون رای تاثیر گذار را به سبد محسن مهرعلیزاده ریختند . تا برای همیشه همه در یادشان بماند که جدی نگرفتن آرا و اتحاد آذری ها چه ضرر و زیان بزرگی برای چناح چپ داشته است .