معین وکیلی / ایرانیان فردا تقریبا هر روز از گوشه کنار ها خبرهایی در مورد کاندیدا های احتمالی ریاست جمهوری شنیده می شود . و حالا ما بالاخره سراغ نظامیان واقعی می رویم . هرچند که حسن روحانی شاید به عنوان معاون فرمانده جنگ و دریافت کننده نشان های فتح را می توان یک نظامی […]

معین وکیلی / ایرانیان فردا

تقریبا هر روز از گوشه کنار ها خبرهایی در مورد کاندیدا های احتمالی ریاست جمهوری شنیده می شود . و حالا ما بالاخره سراغ نظامیان واقعی می رویم .

هرچند که حسن روحانی شاید به عنوان معاون فرمانده جنگ و دریافت کننده نشان های فتح را می توان یک نظامی نیز دانست اما به طور رسمی تا بحال هیچ نظامی ای ریاست قوه مجریه را به عهده نگرفته است . اما این دوره متفاوت است و بالاترین شانس برای نظامیان قابل لمس است .

قالیباف ؛ درخت ۱۶ ساله بالاخره میوه می دهد ؟

بازنده همیشگی در مناظره ها در مقابل روحانی ؛ این بار مطمئنا روحانی را در مقابل خود نخواهد دید . هرچند احتمال شرکت قالیباف در این انتخابات ضعیف است . اما به هر حال نمی شود ساده از اسم او گذشت .

محمد باقر قالیباف با درجا سرتیپ پاسدار آخرین محل خدمت نظامی اش در فرماندهی نیروی انتظامی بوده . وی دارای دو نشان فتح از نوع درجه دو و درجه سه می باشد . قالیباف پیش از فرماندهی نیروی انتظامی فرمانده نیروی هوایی سپاه (نیروی هوافضای فعلی ) بود.

قالیباف نظامی بودن خود را پنهان نکرده و در سال ۹۲ نیز بارها به آن استناد کرده. قالیباف اما در کنار نظامی بودن خلبان مسافربری هواپیمایی معراج نیز هست و معمولا هفته ای یک پرواز روزهای چهارشنبه در این هواپیمایی نیز انجام می داده است .

محمد باقر قالیباف یک مدیر تکنو کرات و به شدت اجرایی است . و ریاست جمهوری او بر ایران بر تیغ دو لبه ای ماننده است . یا خیلی خوب یا یک وضع اسفناک …

علی شمخانی ؛ ارتشی -سپاهی دارای ریش اصلاح طلبی

امیر دریابان علی شمخانی از معدود نظامیانی است که حتی در پست های غیر نظامی نیز لباس نظامی اش را می پوشد شمخانی در پست های مختلف به نظام خدمت کرده است . وی موسس نیروی دریایی سپاه پاسداران آن هم تنها با چند قایق موتوری بود نیروی دریایی که حال حاضر یک نیروی قوی و قدرتمند است . شمخانی پس از آن به نیروی دریایی ارتش منتقل شد . و تا درجه دریابانی نیز پیشرفت تا بالاترین درجه در کبیه نیروهای آبی کشور را داشته باشد . شمخانی در صورتی که به ریاست جمهوری انتخاب شود اولین رئیس جمهور عرب زبان خوزستانی نیز خواهد بود . و همین موضوع احتمال محبوبیت وی میان قومیت ها را بالا می برد

امیر دریابان ارتش علی شمخانی

محسن رضایی ؛ سرلشگر اقتصاد دان این دفعه با شانس بالا

محسن رضایی اما این دفعه کم شانس نیست . او که استاد اقتصاد است در بدنه سپاه پاسداران طرفداران بی حرف و حدیثی دارد . گفته میشد وی به عنوان فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انتخاب خواهد شد . اما تا به الآن اینگونه نشده . با انتخاب محسن رضایی به ریاست جمهوری می توان همکاری همه جانبه سپاه پاسداران را انتظار داشت .

لاریجانی ؛ کسی یادش نیست علی سرتیپ پاسدار بوده …

علی لاریجانی انقدر نظامی نبوده که کمتر کسی خاطرش خواهد بود اما صرف یاد آوری نامش را آوردیم عکسش را گذاشتیم و یک عکس هم برایش ساختیم تا بگوییم … علی لاریجانی هم بعله سردار سپاه است و به دنبال ریاست جمهوری

سردار سرتیپ علی اردشیر لاریجانی در لباس سپاه (عکس ساختگیست)