مردم استان گلستان مهم ترین خواسته های خود از دولت رئیسی را مطرح کردند

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان فردا وبه نقل ازآفتاب گلستان مردم استان گلستان مهم ترین خواسته های خود از دولت رئیسی را مطرح کردند

۱- احیای برجام
بدون شک برجام یکی از دستاوردهای مهم نظام است که به غیر از افراطیون داخلی و خارجی دوست و دشمن به آن اعتراف دارند.احیای برجام میتواند برای حل مشکلات موثر بوده و زمینه های رشد و پیشرفت را در کشور و استان فراهم کند.
۲- انتخاب افراد شایسته و متخصص
دولت رئیسی باید در انتخاب استانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی تجدید نظر اساسی کند. بسیاری از مدیران در استان شایستگی این جایگاه را ندارند .از نظر توانایی و تخصص در حوزه کاری خود و میتوانند به دولت ضربه بزنند.
۳-یکی از کارهای مهم دولت در کشور و استان باید نظارت بر دستگاه های اجرایی و شفافیت امور باشد.عدم نظارت و شفافیت ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است.البته این نظارت و شفافیت باید به قوای دیگر هم تسری پیدا کند.
۴-هماهنگی میان مدیران و داشتن برنامه
متاسفانه به نظر می رسد که دولت برنامه ای برای اداره کشور نداشته باشد و میان مدیران و معاونین خود در کشور و استان اختلافات اساسی وجود دارد. این امر در استانها نیز مشهود است. در گلستان مدیران دستگاه های اجرایی هماهنگی باهم ندارند که باید اصلاح شود.
۵- برای توسعه همه جانبه و پایدار و حل مشکلات اقتصادی در کشور و استان به گفتگوی ملی نیازمندیم.جنابعالی باید با تعامل با احزاب و نهادهای مدنی و فراهم کردن برای طرح اندیشه های مختلف زمینه گفتگوی ملی را در جامعه فراهم نمایید. امروز مردم دچار مشکلات فراوان منزلتی و معیشتی بوده و اعتمادی به دولت و نظام ندارند. گسترش اعتراضات کارگران ،کشاورزان، جانبازان و ایثارگران و حتی کارکنان دستگاه های قضایی و نیروهای مسلح نشانه ای از این بی اعتمادی است.
۶-برنامه ریزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام و اجرای پروژه های جدید
استان گلستان پروژه های نیمه تمام زیادی دارد که باید بااولویت بندی برای اتمام آنها برنامه ریزی شود. حل مشکل پتروشیمی، راه آهن اینچه برون و مشهد،مشکل زیر ساختی خلیج گرگان،شهربازی و تله کابین گرگان،دفاع از جنگل ها و مراتع و مبارزه با متجاوزان به حریم جنگل ها و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در نهارخوران،گسترش صادرات و واردات در استان،اجرای طرح های گردشگری و جذب توریسم،حل مشکل آشوراده و جزیره میانکاله، اکتشافات نفت و گاز، اجرای طرح های مهم کشاورزی و در بخش فرهنگی احداث یک سالن ۵ هزار نفری چند منظوره برای برنامه های فرهنگی و هنری،
۷- حل مشکلات فرهنگیان، بازنشستگان و دانشجو معلمان به خصوص اجرای لایحه رتبه بندی، اجرای قانون همسان سازی حقوق آنها، تشکیل سازمان نظام معلمی و غیر دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان
۸- حمایت از کارگران و کشاورزان و جانبازان و ایثارگران و حل مشکلات منزلتی و معیشتی آنها، حمایت از روزنامه نگاران و نشریات و افزایش یارانه مطبوعات، تلاش برای گسترش احزاب و نهادهای مدنی شناسنامه دار، انتخاب افراد شایسته، متخصص و هماهنگ با دولت در دستگاه های اجرایی، تلاش برای گسترش کسب و کارهای کوچک و زود بازده، انتخاب مشاوران امین برای مشورت در کارها،تلاش برای اجرای عدالت، مبارزه با چاپلوسان و ریا کاران،حاکمیت قانون و مبارزه با بی قانونی، پرهیز از روشهای خشونت آمیز و تلاش برای اجرای اصول قانون اساسی به خصوص فصل پنجم آن که به حقوق شهروندی مربوط می شود از مهمترین خواسته های مردم از دولت جنابعالی است. امید آنکه با برنامه ریزی و اولویت بندی در جهت تحقق این امور در کشور و استان گلستان موفق باشید.

  • نویسنده : روح الله کلانتری
  • منبع خبر : روزنامه آفتاب گلستان