ائتلاف احمدی‌نژاد پایداری به دنبال بی اثر کردن قالیباف در مجلس .

مهرداد بذرپاش معاون سابق ریاست جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق سازمان ملی جوانان به عنوان رئیس دیوان محاسبات توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شد .

علیرضا زاکانی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و نزدیک به پایداری نیز به عنوان رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انتخاب شد .

این دو تیتر خبر در حالی که قابل پیشبینی بود ‌. اما پیام مهمی داشت طیف نو اصولگرا (نئو فاندامنتالیست ) به رهبری محمد باقر قالیباف در یک انزوای عجیب به سر می برد . انتخاب مهرداد بذرپاش که با مخالفت های راست های میانه رو و طرفداران نو اصولگرایی و اصولگرایی سنتی مانند موتلفه و میرسلیم رئیس شورای مرکزی آن روبرو بود -علی رغم موانع قانونی-توسط مجلس انجام شد . تا مهرداد بذرپاش بتواند در شغلی که خیلی به هدف اصلی اش یعنی دیده شدن تا انتخابات ۱۴۰۰ است. حاضر باشد . توئیت عزت الله ضرغامی در حمایت از مهرداد بذر پاش نیز موید همین موضوع بود . ضرغامی در توییتی برای بذر پاش با هر انگیزه‌ای که دارد آرزوی موفقیت کرده بود . حال انگیزه‌های بذرپاش در پست جدید باعث این خواهد شد که تقابل جدیدی میان برنامه بودجه و دیوان محاسبات صورت بگیرد تا دولت را در ماه های پایانی وارد چالش کند.

از طرفی دیگر علیرضا زاکانی که سابقه سالها دانشجویی در دانشگاه تهران را دارد و در آخر نیز سوابق تحصیلی بسیار مبهمی دارد حال رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی شده . علمی ترین نهاد مجلس که باید تمامی مشکلات مملکت اسلامی را کند و کاو کرده و راه حل‌هایی به نمایندگان ملت ارائه کند حال تحت ریاست کسی است که سوابق علمی کاملا مبهمی دارد . و البته برخورد‌هایش در سال های ۷۶ تا ۸۰ با دانشجویان در زمان ریاست بر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران کاملا جهت دار و مخالف حقوق اولیه انسانی بوده است . حال با انتخاب زاکانی و بذرپاش یک مسئله برای قالیباف مشخص شده .

ائتلاف احمدی‌نژاد-پایداری او را به مبصر مجلس شورای اسلامی تبدیل خواهد کرد و قالیباف شاید تا ۴ سال آینده رئیس مجلس بماند ولی هر گونه تصمیم گیری و انتصاب از کانال ائتلاف احمدی‌نژاد-پایداری خواهد گذشت و تنها جمله تصویب شد در زبان قالیباف جاری خواهد شد . و نقش او ضعیف تر از همیشه خواهد بود .