*درخواست شبکه فعالان فرهنگ صلح، تشکل های صنفی، محیط زیستی و تخصصی، مروجان فرهنگ مسئوليت اجتماعی و انجمن هاي علمي ایران زمین از دبیرکل سازمان ملل متحد* *جناب آقای گوترش* دبیرکل محترم سازمان ملل متحد سلام و‌ درود ما نویسندگان این نامه، جنابعالی را از این جهت مخاطب قرار داده‌ایم که هم اکنون شما بر […]

*درخواست شبکه فعالان فرهنگ صلح، تشکل های صنفی، محیط زیستی و تخصصی، مروجان فرهنگ مسئوليت اجتماعی و انجمن هاي علمي ایران زمین از دبیرکل سازمان ملل متحد*

*جناب آقای گوترش*
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

سلام و‌ درود

ما نویسندگان این نامه، جنابعالی را از این جهت مخاطب قرار داده‌ایم که هم اکنون شما بر کرسی ریاست سازمانی تکیه زده‌اید که با هدف « *حفظ امنیت و صلح جهان* ی، گسترش روابط دوستانه میان کشورها و رسیدن به همکاری و‌ هماهنگی در عمل‌کرد ملت‌ها» ایجاد شده است اما متاسفانه؛
سال‌هاست که *سازمان ملل* در انجام وظایف خود *ناتوان* ، نشان داده و *تاسف بیشتر* اینکه کشورهایی که خود از بنیانگذاران آن بوده اند، *اعتبار و کارایی* آن را به شدت *خدشه دار* کرده‌اند.

*قدرت‌های بزرگ* ، با نادیده‌گرفتن مقررات توافق شده بین المللی، گاه و بی‌گاه کشورهای کوچک را به بهانه‌های گوناگون مورد هجوم قرار می دهند یا قدرت‌های منطقه‌ای با چراغ سبز آن‌ها، به کشورهای کوچکتر و ضعیف تر حمله می کنند.

*رژیم‌های خودکامه* ، اقلیت‌های قومی و مذهبی را قتل‌عام می کنند و متاسفانه، کشورهای بزرگ با معیارهای دوگانه یا چندگانه با حوادث برخورد می‌کنند.

درد اینست که *از زمان تاسیس سازمان ملل متحد* تا کنون *بشریت* شاهد *جنگ و خشونت های زیادی* بوده است که همه از *تراژدی‌های غمبار* دوران معاصر است.

*افراط‌گرایی* ناشی از تعصب کور، سبب ایجاد جریان‌های خشونت‌آمیز در جای‌جای جهان گشته است. هنوز کاربست سلاح‌های کشتار جمعی در هیروشیما و‌ ناکازاکی، حلبچه و سردشت از اذهان جهانیان پاک نشده است و حوادثی مانند چرنوبیل و یازده سپتامبر در یادها باقی است.

چندین سال است که …
—-
جهت مطالعه کامل، *پیوستن به کارزار* و *امضاء* درخواست، به
لینک ذیل مراجعه بفرمایید👇

https://www.karzar.net/32617

پیشنهاد دهندگان اولیه؛
⁃ *شبکه فعالان فرهنگ صلح ایران*
⁃ *گروه صلح، مهربانی و‌ همدلی* (انجمن ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی ایران)
⁃ *بنیاد توسعه صلح و‌ مهربانی*
—-
#شبکه_فعالان_فرهنگ_صلح_ایران
#درخواست_فعالان_فرهنگ_صلح
#مسئولیت_اجتماعی
#مشق_کنشگری
#جنگ
#صلح
#جنگ_اوکراین
#منفعل_نباشیم
#کارزار_صلح_طلبی
#درخواست_از_گوترش
#سازمان_ملل_متحد
#سازمان_متعهد_به_خواست_ملل
# *ما_همه_مسئولیم* !

در صورت تمایل به بازنشر، لینک کانال یا گروه خود را اضافه بفرمایید👇

بازنشر:
@sopskf