رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران گفت: اسامی افرادی که از سهام عدالت جا ماندند را به وزارت اقتصاد ارائه دادیم

به گزارش ایرانیان نقل از آرمان ملی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری در خصوص جاماندگان سهام عدالت در حوزه ایثارگران افزود: مجموع اسامی جاماندگان سهام عدالت را به وزارت اقتصاد ارائه داده ایم. جدا از این لیست دهک‌های پایین را نیز جدا لیست داده‌ایم. تعداد کسانی که جامانده اند بسیار زیاد بوده است. قرار است سهام عدالت به سه دهک پایین داده شود غیر از آن دهک‌های پایین را هم ارائه داده‌ایم.
او اضافه کرد: وزیر اقتصاد هم قول داده است که این افراد در آن بسته سهام عدالت باشند، اما به سبب این که هنوز ابلاغ نشده است نمی‌توان در این خصوص قضاوت کنیم. یکبار کل اسامی و بار دیگر ۵ دهک پایین را ارائه داده ایم.
رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران در رابطه با قرار داد‌های سالانه تسهیلات بنیاد ایثارگران با بانک مرکزی در سال جاری گفت: مدل تسهیلات امسال تغییر پیدا کرده است. از تسهیلات اشتغال استانی هر استان، ده درصد برای ایثارگرانی است که بنیاد معرفی می‌کند. در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت می‌شود. یعنی نسبت به سال گذشته رشد ۶ برابری داشته ایم.
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سئوال که اگر بانک‌ها به تعهد خود نسبت به قرارداد‌های که با بنیاد بسته اند عمل نکنند اقدامی در نظر گرفته می‌شود؟ بیان کرد: یک صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم که معرفی افراد توسط این صندوق انجام می‌گیرد و گزارش عملکرد بانک‌ها را به دستگاه‌های نظارتی و مجلس ارائه می‌دهد.

همسان سازی حقوق و دستمزد کارکنان دولت به کجا رسید؟
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از تشکیل کارگروه همسان‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.
میثم لطیفی گفت: بعد از جشنواره شهید رجایی سامانه دولت سنج راه‌اندازی خواهد شد. در این سامانه وضعیت ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برای عموم مردم قابل مشاهده است و فرصتی است که ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد دستگاه‌ها داشته باشیم و قضاوت را به مردم واگذار کنیم و برای جبران خدمات، پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم که البته این موضوع در لایحه بودجه ١۴٠١ هم آمده‌بود اما مجلس آن را تغییر داد.
معاون رئیس جمهور افزود: نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال ٨۶ افزایش حقوق باید بر اساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده‌است.
لطیفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود همچنین پیشنهاد دادیم تا افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: تأمین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که بار تورمی داشته باشد.
او درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان گفت: برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است؛ البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند اما در نهایت اثری نخواهد داشت و در بحث پرداخت حقوق عادلانه به سمت شغل خاص در دستگاه و سازمان‌ها می‌رویم و قطعاً همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقاً در همین راستاست.
افت جیب و غریب قیمت بیت کوین
در حال حاضر بازار رمزارزها شاهد ریزش بوده و اکنون بیت کوین در کانال ۱۹ هزار دلاری قرار دارد.در ساعات نخست معاملات روز یکشنبه بازار رمزارزها شاهد افت بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند و ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۹۶۶ میلیارد دلار است که ۰.۵۱ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.
همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶.۲۸ درصد کاهش یافته و به ۵۹.۲ میلیارد دلار رسیده است ازطرفی ۵.۲۱ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است و بیت‌کوین و اتریوم هر دو با افت حدود ۱ درصد به ترتیب به قیمت ۱۹ هزار و ۹۹۹ دلار و هزار و ۴۸۷ دلار معامله می‌شوند و سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو و ریپل نیز شاهد افت قیمت بودند.

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آرمان ملی