معین وکیلی اخبار مختلف از گوشه کنار ها تقریبا مطمئنمان کرده که محمود احمدی نژاد در انتخابات شرکت خواهد کرد ! جوانفکر و داوری دو مشاور نزدیک احمدینژاد با ضحبت های خود مژده حضور غریب الوقوع احمدی نژاد در انتخابات 1400 را داده اند در انتخابات 1400 محمود احمدی نژاد با استفاده از شعار های […]

معین وکیلی نویسنده مقاله معین وکیلی

اخبار مختلف از گوشه کنار ها تقریبا مطمئنمان کرده که محمود احمدی نژاد در انتخابات شرکت خواهد کرد !
جوانفکر و داوری دو مشاور نزدیک احمدینژاد با ضحبت های خود مژده حضور غریب الوقوع احمدی نژاد در انتخابات 1400 را داده اند در انتخابات 1400 محمود احمدی نژاد با استفاده از شعار های معیشتی و البته استفاده از حافظه ضعیف مردم ایران ، با شعار های رادیکال وارد میدان خواهد شد . هر چند محمود احمدی نژاد با توجه به اظهارات گذشته اش احتمال تایید صلاحیت پایینی دارد . اما با توجه به استمرار حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیش کورسوی امیدی برای هواداران او وجود دارد چون که می دانند احمدی نژاد و طرفداران احمدی نژادیسم یکی از تعیین کننده ترین بازیگران میدان انتخابات آینده هستند .

حضور احمدی نژاد در انتخابات و تایید صلاحیت احتمالی او تنور انتخابات را برای اصلاح طلبان شناسنامه دار نیز باز می کند . اصلاح طلبان شناسنامه داری مثل محمد صدر با مصطفی معین به صورت تلویحی علاقه خود را به حضور در انتخابات نشان داده اند . اما مطمئنا بدنه مردمی اصلاحات پس از ریزش های اخیر به واسطه عملکرد نامناسب دولت روحانی با نام هایی مثل صدر و معین متحد نخواهد شد و تنها شانس برای اصلاحات حضور رئیس دولت اصلاحات سید محمد خاتمی در انتخابات است .

محمد خاتمی 76 ساله پیش از این بین سال های 76 تا 84 رئیس جمهور ایران بوده است وی با کنترل تورم و کاهش شیب سقوط ارزش پول ایران توانست زندگی مردم را به یک سطح مناسب برساند . خاتمی علاوه بر عملکرد مناسب اقتصادی عملکرد نسبتا مناسبی نیز در زمینه آزادی بیان و آزادی رسانه ها داشت . هر چند که قانون مطبوعات مصوب مجلس پنجم خیلی از اختیارات دولت در این زمینه را محدود کرده بود اما با اینحال خاتمی جزو مدافعین حقوق مطبوعات و آزادی بیان بود .
در واپسین ماه های ریاست جمهوری اش زیر هجمه تبلیغات جناح راست نظام مقدس جمهوری اسلامی و البته اپوزیسیون خارج نشین با حضور در دانشگاه در مقابل دانشجویان پاسخگو بود . خاتمی در حالی که دانشجویی سر او داد می کشید و او را متهم به دروغگویی و عدم عمل به وعده هایش می کرد به دانشجو گفت .
“من قول داده بودم که شما روبروی رئیس‌جمهوری خود بایستید و از او انتقاد کنید. به این قول خود عمل کردم “

حضور این دوگانه هر چند از محالات به حساب می آیند اما حتی فکر کردن به حضور این دو و مناظره این دو رئیس جمهور پر طرفدار نظام جمهوری اسلامی یک هیجان خاصی را در وجودمان بیدار می کند . پس ما و همکارانمان در خبرگزاری ایرانیان فردا بر این شدیم که یک نظرسنجی دو قطبی بگذاریم . خاتمی یا احمدی نژاد کدام را به ریاست جمهوری برمی گزینید ؟