منابع نزدیک به حزب اتحاد ملت که بدنه آن را اعضای سابق جبهه مشارکت تشکیل میدهند به ما اعلام کردند که محمدرضا خاتمی نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و برادر رئیس دولت اصلاحات سید محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرده است . برادر خاتمی و داماد خمینی محمدرضا خاتمی در […]

منابع نزدیک به حزب اتحاد ملت که بدنه آن را اعضای سابق جبهه مشارکت تشکیل میدهند به ما اعلام کردند که محمدرضا خاتمی نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و برادر رئیس دولت اصلاحات سید محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرده است .

برادر خاتمی و داماد خمینی

محمدرضا خاتمی در دانشگاه پزشکی خوانده . وی متولد ۱۳۳۸ است که اکنون ۶۱ ساله است . رضا خاتمی در تنها انتخاباتی که شرکت کرده رای اول را کسب کرده و یکی از پر رای ترین نمایندگان تاریخ مجلس شورای اسلامی است . وی معاون دوم و سخنگوی مجلس شورای اسلامی و پس از حسن روحانی در مجلس پنجم و پیش از محمدرضا باهنر در مجلس هفتم بود . خاتمی در مجلس شورای اسلامی نایب مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی بوده است !

خاتمی علاوه بر این ها برادر سید محمد خاتمی یکی از محبوب ترین چهره های سیاسی کشور است چهره ای که تکرار کردن صحبتش باعث حضور پر شور مردم از هر قشری به پای صندوق‌های رای شد . از طرفی دیگر محمدرضا خاتمی همسر زهرا اشراقی نوه امام خمینی و دختر مرحوم آیت الله اشراقی است . و این نسبت فامیلی با خانواده امام میتواند حمایت خانواده خمینی را از او به همراه داشته باشد

ائتلاف هرگز! اصلاحات تنها با یک نماینده اصیل و شناسنامه دار !

گزینه‌های مختلفی برای ریاست جمهوری اسلامی ایران از طرف جناح چپ در نظر گرفته شده اند اما یک صدا به صورت واحد کم کم دارد شنیده میشود که کاندیدای اعتدالگرا همان اصولگراست پس هیچ ائتلافی شکل نخواهد گرفت .

از طرفی نفراتی مثل محسن هاشمی و مسعود پزشکیان هیچ حرف نو و جدیدی برای پای صندوق کشیدن مردم ندارند پس میماند سه گزینه برای اصلاح طلبان

دکتر معین ، محمدرضا خاتمی ، و محسن صفایی فراهانی که در این بین خاتمی با توجه به محبوبیت بالا و یدک کشیدن نام برادر گزینه بهتری است .

خاتمی ترسی از رد صلاحیت ندارد! اصلاحات فقط با یک گزینه شرکت خواهند کرد .

آنطور که مشخص است محمدرضا خاتمی گرچه امیدوار به تایید صلاحیت است اما از تایید نشدن صلاحیتش نیز ترسی ندارد . اخبار رسیده از گوشه کنار احزاب از تمایل کلی بین یک کاندیدای قوی و یا اصلا کاندید نداشتن می چرخد. پس محمدرضا خاتمی یا هر یک از اصلاح‌طلبان اصیل در صورت رد صلاحیت کل جبهه اصلاحات و پایگاه رای اصلاح‌طلبان را از انتخابات خارج خواهند کرد !