سمنان (ایرانیان فردا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه جدایی بین قرآن کریم و اهل بیت(ع) باعث ضلالت و گمراهی می شود، گفت این دو در کنار هم می تواند انسان را به کمال سعادت برسانند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با ایشان، به مناسبت برگزاری مسابقات کشوری هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان کشور به میزبانی استان سمنان، با اشاره به اینکه قرآن و اهلبیت، همواره در کنار یکدیگر هستند و هرگز از هم جدا نخواهند شد، افزود: هدف و برنامه دشمن، جدایی این دو از هم است و هرگاه مسلمانان از این دو در کنار هم غافل شوند، دچار انحراف و سقوط خواهند شد.
وی با عنوان مطلبی از قول شیخ عبدالکریم که « شیعه و سنی دست به دست هم دادند و سخن پیامبر را به زمین زدند » ، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام، قرآن و عترت را کنار هم قرار داده، یعنی ما نمی‌توانیم بگوییم “حسبنا کتاب الله” و این شعار را بدهیم و همان اندازه ای که می خواهیم در رابطه با قرآن کار کنیم باید در رابطه با عترت نیز اهتمام کنیم.
امام جمعه سمنان، ادامه داد: این قرآنِ دارای ظاهر و باطن که تمام قوانین نیز در آن وجود دارد، آیا نباید کسی برای فهماندن این “تبیان لکل شیء” به مردم وجود داشته باشد؟ در زمان رسول خدا(ص) به ایشان مراجعه می‌شد، اما بعد از ایشان که بفرمایش آن حضرت عمل نکردند و عترت را از قرآن جدا کرده و شعار “حسبنا کتاب الله” سر داده و افکار مختلف و مشکلات متعدد گریبان گیر جامعه شد، برای اینکه بتوانند جامعه را اداره کنند، به سراغ اجتهاد رفتند.
آیت الله شاهچراغی به بیان این نکته که قرآن کریمحبل الله المتین است و شناخت قرآن بدون اهلبیت(ع) امکان پذیر نیست، اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) به ابوحنیفه می‌فرماید: إنّما یفهم القرآن مَن خوطب به؛ قرآن را کسی می‌فهمد که مورد خطاب آن باشد؛ یعنی پیامبر و اهلبیت عصمت و طهارت، بنابراین این دو قرین هم هستند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن، بر لزوم بهره‌گیری از ابزار رسانه در آگاهی بخشی این اقدام مهم در سطح عمومی جامعه تأکید کرد و افزود: درخواست من از شما این است تا با توجه به علاقه قلبی به قرآن، همه تلاش خود را برای برگزاری مطلوب این رویداد فرهنگی بزرگ انجام دهید.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان، فعالیت های قرآنی در استان سمنان را مطلوب و دلگرم کننده است دانست و گفت: آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای به امر پرورشی در مدارس داشته و از فعالیت های پرورشی و حوزه پرورشی حمایت فروانی داشته باشد تا شاهد رشد اخلاقی بیش از پیش نسل نوجوان و دانش آموز شود.
آیت الله شاهچراغی ضمن تاکید بر برگزاری با عظمت مسابقات قرآن در استان همراه با تبلیغات گسترده، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم استان خود را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در فعالیت‌های قرآنی معرفی کرده و اثرگذار روی استای دیگر در کشور باشیم.
وی، روشنگری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی را زمینه‌ساز تقویت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این فعالیت‌های فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی است تا با استفاده از رسانه، نسبت به ترویج تلاش‌ها صورت گرفته در جامعه استفاده کرد.

  • نویسنده : فاطمه زهرا تجلی