سمنان ( ایرانیان فردا ) – رئیس پلیس‌ راه استان سمنان گفت: ۲۳۲ مورد تصادف منجر به فوت از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر آن سال اتفاق افتاد که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ با ۶۷ مورد کاهش به ۱۶۵ رسید و ۲۹ درصد کاهش یافت.

سمنان ( ایرانیان فردا ) – رئیس پلیس‌ راه استان سمنان گفت: ۲۳۲ مورد تصادف منجر به فوت از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذر آن سال اتفاق افتاد که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ با ۶۷ مورد کاهش به ۱۶۵ رسید و ۲۹ درصد کاهش یافت.
سرهنگ تقی کبیری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه 10 کیلومتر از محور سمنان- فیروزکوه از چند سال گذشته آماده بهره‌برداری است اما به دلیل نبود نیوجرسی هنوز افتتاح نشده است، افزود: پیمانکار این پروژه، نبود اعتبار را دلیل این همه تاخیر اعلام می‌کند اما انتظار می رود که پیمانکار آن، بیش از این، تکمیل این محور را به تاخیر نیاندازد.
وی با اشاره به اینکه تصادف‌های منجر به فوت در استان سمنان ۲۹ درصد کاهش یافت، اظهار داشت: در سال ۹۸ تا پایان آذرماه، ۲ هزار و ۲۱۸ تصادف منجر به جرح در استان سمنان اتفاق افتاد که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ با ۶۲۷ مورد کاهش به یکهزار و ۵۹۱ مورد رسید و ۲۸ درصد کاهش یافت.
رئیس پلیس‌ راه استان سمنان، با عنوان این مطلب که در سال ۹۸ تا پایان آذرماه، تعداد سه هزار و ۹۸۸ مورد تصادف منجر به خسارت در استان سمنان اتفاق افتاد که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ با یکهزار و ۲۷۷ مورد کاهش به ۲ هزار و ۷۱۱ مورد رسید و ۳۲ درصد کاهش یافت، ابراز داشت: در مجموع در سال ۹۸ تا پایان آذرماه پنج هزار و ۷۱۹ تصادف در سطح این استان رخ افتاد که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ با ۳۰ درصد کاهش به چهار هزار و ۹ مورد رسید.
سرهنگ کبیری، در ادامه از پیچ دربند در ورودی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد به عنوان یک نقطه پرحادثه نام برد و اضافه کرد: متاسفانه از زمانی که این محور دو بانده شد، این منطقه به یک نقطه پرتصادف تبدیل شده و هر سال با اولین بارش‌ها و یخبندان‌ها شاهد تصادفات زیادی در آن هستیم.
وی با بیان اینکه تنها راه رفع مشکل این نقطه پرحادثه، حذف قوس این نقطه است، خاطرنشان کرد: مشکلات این نقطه به هیچ عنوان با نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی رفع نمی‌شود و نظر کارشناسی پلیس این است که باید این نقطه حادثه‌خیر به طور کامل و اصولی رفع نقص شود.
رئیس پلیس‌ راه استان سمنان، از ۳۰ کیلومتر انتهایی استان در محور تهران مشهد (عباس آباد-کاهک) به عنوان دیگر نقطه حادثه‌خیر پرتلفات نام برد و گفت: بیشترین حوادث و تصادفات محور میامی-سبزوار در همین محدوده اتفاق می‌افتد. متاسفانه آسفالت این منطقه به چند دهه قبل برمیگردد و روکش آسفالت مناسبی ندارد. ضمن اینکه با وقوع بارندگی شاهد ورود سیل به جاده نیز هستیم. علاوه بر این دست‌اندازهای متعدد در این محور سبب می شود که رانندگان مدام تغییر مسیر دهند و همین تغییر مسیرها منجر به بروز تصادفات متعدد در این محور می‌شود.
سرهنگ کبیری، از محورهای فرعی طرود و ری آباد، سردره گرمسار و… به عنوان دیگر محورهای پرحادثه و خطرآفرین نام برد و اظهار کرد: این محورها به دلیل نداشتن تابلو، عرض کم، نداشتن شانه راه و…خطرساز شدند و متاسفانه تصادفات متعددی در آنها اتفاق می‌افتد.
وی از محور کویری جندق به عنوان دیگر منطقه پرخطر در استان نام برد و افزود: این محور و خصوصا ۱۰کیلومتر ابتدایی آن باید تعریض شود. متاسفانه تاکنون تنها در محدوده روستای حسن آباد در این منطقه شاهد جان باختن هفت-هشت نفر در تصادفات منجر به فوت بودیم.
وی از عدم روشنایی در برخی محورها به عنوان یکی دیگر از مشکلات استان در حوزه راه‌ها و محورهای برون شهری نام برد و افزود: در برخی از محورهای استان نیازمند افزایش روشنایی هستیم. ضمن اینکه در برخی مناطق نیز به دلیل سرقت ترانس‌ها، از میزان روشنایی جاده کاسته شده است.