سمنان ( ایرانیان فردا ) – نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه چالش کم‌آبی در این استان جدی است، گفت: تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه احداث سد و خط لوله و آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات سمنانی‌ها برای مقابله با این بحران است.

سمنان ( ایرانیان فردا ) – نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه چالش کم‌آبی در این استان جدی است، گفت: تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه احداث سد و خط لوله و آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات سمنانی‌ها برای مقابله با این بحران است.
عباس گلرو، روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به شهرستان سرخه با حضور وزیر نیرو با عنوان این مطلب که وزارت نیرو باید کمک کند تا اجرای طرح سد فینسک مستمر باشد و دچار مشکل نشود، ابراز داشت: سد فینسک در شهرستان مهدیشهر بر مبنای مطالعات دقیق آغاز شده و با قوت به کار خود ادامه می‌دهد، اما در ادامه مسیر تا تکمیل نیازمند حمایت است.
وی با اشاره به اینکه این سد همان‌گونه که بر مبنای دقیق عملیات مطالعاتی آن انجام‌شده باید به کار خود ادامه داده و دچار حاشیه نشود، تصریح کرد: وزارت نیرو باید تلاش کند تا این پروژه مشمول زمان نشده و در تاریخ مشخص، شاهد افتتاح این سد باشیم.
‌نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، ادامه داد: روستاهای اطراف سد فینسک طی بازدیدهایی بررسی شد و برای تکمیل طرح سد، تامین اعتبار ضروری است و انتظار می‌رود تمهید ویژه در این بخش در نظر گرفته شود تا در زمان منطقی شاهد افتتاح طرح سد فینسک باشیم تا مردم مهدیشهر و سمنان نیز از طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.
گلرو با بیان اینکه بحران عصر حاضر و آینده، بحران آب خواهد بود و باید با برنامه‌ریزی اصولی به رفع این بحران پرداخت، گفت: فضای سنگین بحران آب در دنیا، منطقه و استان ضرورت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف آب را دوچندان می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه ما در یک موقعیت استراتژیک قرارگرفته‌ایم و مدیریت آب و منابع آبی چه در حوزه داخلی و چه خارج، بسیار اساسی است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه داخلی نیز با بحران آب مواجه هستیم، هرچند که موضوع جدی و نگران‌کننده‌ای نیست.
‌نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، بابیان اینکه در بحث انتقال آب خزر درصدد تأمین اعتبارات آن از منابع ملی بودیم اما به نتیجه مطلوب نرسید و از وزارت نیرو خواستاریم این طرح نیز هر چه سریع‌تر به فرجام رسد، اضافه کرد: آنچه ضرورت دارد مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت است.
طرح تامین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به استان سمنان تصویب شد و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی، اجرای طرح با هدف تامین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه و تامین آب شهر سرخه ابلاغ شد.
شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است.
هر_هفته_الف_ب_ایران عنوان پویشی است که اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرده است و در بیست و هفتمین هفته از این پویش طرح‌ آبرسانی به شهرستان سرخه با اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در استان سمنان با حضور وی افتتاح شد.