‍ بیانیه جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در محکومیت گردن‌زدن ۸۱ جوان شیعه و سنی توسط دولت عربستان به نام خدا دولت عربستان که داغ ننگ مثله‌کردن یک روزنامه‌نگار منتقد را بر پیشانی دارد و جنگی خونین به مردم بی‌پناه یمن تحمیل کرده و به بمباران مراکز مسکونی و بیمارستان‌ها در هفت سال گذشته […]

‍ بیانیه جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در محکومیت گردن‌زدن ۸۱ جوان شیعه و سنی توسط دولت عربستان

به نام خدا

دولت عربستان که داغ ننگ مثله‌کردن یک روزنامه‌نگار منتقد را بر پیشانی دارد و جنگی خونین به مردم بی‌پناه یمن تحمیل کرده و به بمباران مراکز مسکونی و بیمارستان‌ها در هفت سال گذشته پرداخته است، در جنایتی تازه ۸۱ جوان اعم از شیعه و سنی را به اتهام اقدام به اعمال تروریستی گردن زد.
بسیاری از این جوانان که براساس اعلام عفو بین‌الملل، جز فعالیت مسالمت‌جویانه اقدامی علیه امنیت کشورشان نکرده بودند، از حق دادرسی عادلانه محروم ماندند.
شگفت آنکه مقامات سعودی در فهرست اتهامات بعضی اعدام‌شدگان، گردن‌نهادن به افکار ضاله و عقاید وابسته به خارج (اعتناق الفكر الضال والمعتقدات ذات الولاءات الخارجية) را ذکر کرده‌اند، بی‌آنکه روشن کنند این اندیشه‌های ضاله و وابسته به خارج چیست و با چه منطق و مجوزی می‌توان شهروندانی را گردن زد که افکار به اصطلاح ضاله و ملهم از خارج از مرزها را انتخاب می‌کنند؟
محمد بن‌سلمان با ارتکاب این جنایت، بار دیگر نشان داد که اصلاحات او با خون جوانان آلوده است. او پیش از این و هم‌زمان با بهار عربی، کوشید با اعدام بعضی رهبران شیعه، تلاش آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه مردم عربستان را رنگ و بوی مذهبی دهد، درحالی‌که آنان خواهان عدالت و آزادی و حقوق شهروندی خود بودند.
ما امضاکنندگان این بیانیه، کشتار وحشیانه ده‌ها جوان بی‌گناه که با اتهامات واهی همچون گمراهی فکری یا عقیدتی یا دل‌بستگی به خارج، بدون تشکیل دادگاه صالحه اعدام شدند را محکوم کرده و حمایت کامل خود از حقوق فعالان سیاسی مسالمت‌جوی عربستانی در راه دست‌یابی به آزادی و دموکراسی و عدالت را اعلام می‌داریم.

اسامی امضاکنندگان این بیانیه را در فایل پی‌دی‌اف ضمیمه در لینک ذیل بخوانید

https://fa.shafaqna.com/media/2022/03/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C.pdf

  • منبع خبر : شفقنا و اعتماد آن لاین