در این جلسه رئیس کمیته بانوان با توجه به قتل های پی درپی در حوزه کودکان و زنان و عدم توجه مجلسی‌ها به قانون لایحه منع خشونت علیه زنان بیان کرد: لایحه منع خشونت علیه زنان وتلاش‌های صورت گرفته در دولت دوازدهم باید هرچه سریعتر در دستور کار مجلسی ها قرار گیرد و برخوردهای سطحی و بعضا گذرا که در پی هر قتل اتفاق می افتد و متاسفانه بعد از آن قتل همه چیز به گرد فراموشی سپرده می شود ،کنار رود.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان فردا وبه نقل ازهدی پرس، رئیس کمیته بانوان افزود باید نگاه تخصصی و قانونی جامع نسبت به مطالبات زنان درصدر اولویت باشد.

در ادامه خانم دیبا از اعضای شورای مرکزی، با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگی افراد نیازمند فرهنگسازی است بیان کرد: می‌تواند از ابزارهای موجود در جامعه نظیر، اینستاگرام، توییتر ،وب سایت ها برای آگاهی بخشی به زنان و افزایش سطح آگاهی و فرهنگ سازی استفاده کرد.

در ادامه، خانم سواری اذعان عضو کمیته زنان حزب، عنوان کرد: خوزستان یک استان قومیتی است و این قتل و قتلهای مشابه در جامعه از ضعف ماده ۵۵۵ قانون مدنی و پدیده کودک همسری وضعف ماده قانونی ۱۰۴۱در جامعه ناشی می‌شود و نسبت به این حادثه نباید نگاه صرف قومیتی داشت چرا که در خوزستان بسیاری از شیوخ این حادثه را محکوم کردند و اگر در خوزستان خانه امن و زیرساخت های لازم در جهت حمایت از زنان موجود باشد شاید این قبیل اتفاق ها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: استفاده از واژه ناموس و اینکه از این واژه رسانه های حاکمیتی به عنوان سرپوش گذاشتن به این حادثه فجیع استفاده می کنند کاملا غیر اسانی و در مطالبات زنان و حقوق بشر جایگاهی ندارد.

گفتنی است در پایان جلسه، به اتفاق آرا بر ضرورت برگزاری سلسله نشست ها در راستای مطالبات زنان و نگاه تخصصی جهت پیگیری مطالبات تاکید شد.

  • نویسنده : آذین معصومی
  • منبع خبر : هدی پرسhttps://hodapress.ir/