ایرانیان فردا، گروه سیاسی: جبههٔ اصلاحات ایران در بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت مصطفی تاجزاده، خواستار آزادی هر چه زودتر او شد.

به گزارش ایرانیان فردا، جبهه ی اصلاحات ایران بازداشت مصطفی تاجزاده را شدیدا محکوم کرد و خواستار آزادی هر چه زودتر او شد

متن کامل بیانیهٔ جبههٔ اصلاحات ایران در این زمینه از این قرار است:

بسمه‌ تعالی

آثار تحریم‌های ظالمانهٔ آمریکا، سیاست‌های نامناسب دولت و مجلس و ضعف‌های فزایندهٔ مدیریتی کشور زندگی اکثریت مردم ایران را با مشکلات حادی رو برو کرده و به یک نارضایتی گسترده منجر شده است. در حالى که کشور و مردم ایران در حال تحمل این شرایط سخت اقتصادى هستند و روز به روز اوضاع بدتر مى‌شود، ظاهراً ایجاد بحران‌های جدید هنوز از دستور کار برخی که وضع کشور را به اینجا رسانده‌اند، خارج نشده است.

بازداشت ناگهانی آقای سید مصطفی تاجزاده در یک روز تعطیل و با گسیل تعداد زیادی مأمور عجیب و حیرت‌انگیز است و موجب شد که مجمع عمومی جبههٔ اصلاحات ایران جلسهٔ فوق‌العاده برگزار کند و موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

هنوز مسئولان مربوطه در این مورد اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و دلیل بازداشت او، آن هم به این شکل، روشن نیست. همه می‌دانند که آقای تاجزاده اصلاح‌طلبی است که همیشه بر قانونگرایی و خشونت‌پرهیزی تأکید داشته و به آن پایبند بوده است.

او بی‌ارتکاب هیچ جرمی ۷ سال زندان را تحمل کرد و وقتی احزابی که او در آن‌ها فعالیت داشت را بدون تشریفات قانونی منحل کردند به فعالیت سیاسی فردی اصلاح‌طلبانه ادامه داد و در زمره پرمخاطب‌ترین و اثرگذارترین اصلاح‌طلبان درآمد. گمان می‌رود همین جایگاه و صراحت و شجاعت او در بیان نظرات دلسوزانه و اعلام مواضع شفاف و بی‌پیرایه موجب این برخورد با او شده است.

تاجزاده

 جبههٔ اصلاحات ایران به همهٔ مصادیق سلب امنیت و حقوق اساسی و آزادى هر یک از شهروندان ایران معترض است و از جمله و به ویژه بازداشت آقای تاجزاده که یک اصلاح‌طلب برجسته و صاحب‌نظر و دارای مرزبندی‌های روشن با بانیان و حافظان وضع موجود از یک‌سو و براندازان و ویرانی‌طلبان از سوی دیگر است، را شدیدا محکوم می‌کند و خواهان آزادی هرچه زودتر اوست.

از رییس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم مطابق وعده‌ها و رویکردهای اعلامی خود این موضوع را بررسی کند، در صورت مداخلهٔ بی‌رویهٔ ضابطان یا بی‌مبالاتی اشخاص و مقامات قضایی در این مورد، پیگیری جزایی لازم را در دستور قرار دهد و روند آن را به اطلاع افکار عمومی برساند. 

جبههٔ اصلاحات ایران

  • نویسنده : آذین معصومی
  • منبع خبر : اعتماد آنلاین