‍ 📝بیانیه جبهه اصلاحات استان در واکنش به حوادث تلخ اخیر ۱۴۰۱/۰۲/۲۷  بسم الله الرحمن الرحیم  ✳مردم عزیز استان چهارمحال وبختیاری، مسئولین محترم استانی و ملی، در روزهای گذشته شاهد حوادث تلخ و خونباری در  شهرهای مختلف استان  بوده ایم.  ✅این در حالی است که مردمان عزیز دیارمان چهارمحال بختیاری، از نهضتِ مشروطه تا امروز […]

‍ 📝بیانیه جبهه اصلاحات استان در واکنش به حوادث تلخ اخیر ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
✳مردم عزیز استان چهارمحال وبختیاری، مسئولین محترم استانی و ملی، در روزهای گذشته شاهد حوادث تلخ و خونباری در  شهرهای مختلف استان  بوده ایم. 

✅این در حالی است که مردمان عزیز دیارمان چهارمحال بختیاری، از نهضتِ مشروطه تا امروز پیشگام جریانات آزادیخواهی در سطح ملی بوده‌اند و در مسیر ِ استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی و تحقق حاکمیت ملت بر سرنوشت خود جانفشانی های بسیار نموده و در جنگ تحمیلی هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم کشور نموده‌اند.

✅این مردم طی بیش از چهار دهه پس از انقلاب، در برابر ناملایمات مختلف چنان خویشتن‌داری و صبوری نشان داده‌اند که شایسته تعظیم و ستایش است.

✅ریشه حوادث تلخ روزهای گذشته را بایستی در فشارهای طاقت فرسای اقتصادی و تورم لجام گسیخته که عموم مردم ایران را تحت فشار قرار داده و وضعیت بغرنج اقتصادی مردم استان که در شاخص هایی چون خط فقر، بیکاری، درآمد خانوار و … در قیاس با میانگین ملی مشهود است دنبال نمود.

✅اکنون که این مردم نجیب و با شرافت، بواسطه ی انباشت ِناکارآمدی در دولت‌های مختلف پس از انقلاب و سیاست‌گذاری غلط اقتصادی در دولت فعلی به جان آمده، بغض خود را به خیابان آورده و فریاد می‌زنند،  بایستی با آنها چه کرد؟

✅آیا اعتراض به  ناکارآمدی‌ها باید با برخوردهای خشونت‌آمیز پاسخ داده شود؟ آیا مانع شدن از شکل‌گیری هر گونه اعتراض و خفه کردن اعتراضات مردم در نطفه راه‌حل آن است؟

✅جبهه اصلاحات استان ضمن مخالفت با تخریب اموال عمومی، صراحتا برخوردهای امنیتی و خشونت آمیز با مردم در روزهای گذشته را محکوم نموده و دلسوزانه هشدار می دهد که رویه حاکم، تنها به پاک شدن صورت مسئله آن هم به شکل موقتی منجر خواهد شد و نه تنها کمکی به حل مسئله نخواهد کرد بلکه در بلند مدت منجر به افزایش شکاف میان حاکمیت و ملت و تعمیق بحران ها خواهد شد.

✅پرسش ما از مسئولان و دلسوزان کشور در سطح استانی و ملی این است: آیا ما در چهار دهه گذشته توانسته‌ایم ظرفیت اصل 27 قانون اساسی مبتنی بر آزادی تشکیل اجتماعات و راه پیمائی ها را در نظام سیاسی نهادینه کنیم که مردم بتوانند بتدریج اعتراضات خود را مطرح نموده و به ساختار سیاسی وارد نمایند یا انسداد قواعد نهادی در نظام سیاسی کشور مانع از آن شده و پیامدهای چنین خونباری را به دنبال داشته است!

✅از نگاه ما، تغییر نگرش ِ امنیتی به نگرش ِ سیاسی_اجتماعی، می تواند گام نخست ِ عبور از بحران باشد. راهبرد صواب در شرایط کنونی آن است که صدای اعتراض ِ شهروندانی که زندگی‌شان بخاطر سیاست‌های اشتباه و غیر ملی با آسیب‌های جدی مواجه شده ، شنیده شود و گفت‌وگو به جای نگاه امنیتی بنشیند و با مدد از تجارب ملی و دانش بشری، از مخاطرات آسیب‌زا عبور شود.

✅ما بر این باوریم که آزادسازی قیمت کالاهای اساسی در شرایط سخت و نابهنجار تحریم‌های ظالمانه که کمر اقتصاد کشور و مردم را خم کرده، بدون رعایت پیش شرط‌های لازم تصمیم درستی نیست و پیش شرط لازم جهت موفقیت چنین سیاست‌های، تنش‌زدایی در سیاست خارجی و اصلاحات سیاسی است.

✅بدیهی است مادامی که بر عدم استفاده از ظرفیت ساختار سیاسی جهت پذیرش و هدایت اعتراض های مردمی به صورت مسالمت آمیز اصرار داشته و به رویکرد تقابلی در سیاست خارجی کشور ادامه دهیم، چنین سیاست های اقتصادی به سرانجام نخواهد رسید زیرا بدون همراهی مردم و پذیرش آنان و بدون روابط مبتنی بر رقابت و نه تخاصم در اقتصاد سیاسی بین الملل، هیچ گونه اصلاحات اقتصادی به سرانجام نرسیده و نخواهد رسید.

✅در پایان جبهه اصلاحات استان، دلسوزانه حکمرانان را به صبوری و خویشتن‌داری در مقابل مردم قدرشناس و همیشه در صحنه که صاحبان اصلی مملکت و ولی نعمت مسئولین هستند دعوت می‌کند و از مسئولین استانی تقاضا دارد، ضمن آزادی بی‌قید و شرط کلیه بازداشت‌شدگان وقایع تلخ اخیر، نسبت به دلجویی از آسیب‌دیدگان این حوادث و خانواده‌های آنها اقدام نمایند.

✅همچنین مسئولین دولتی نیز بایستی از فضای رقابت‌های انتخاباتی فاصله گرفته و در مقام پاسخگویی برآیند و ضمن جلوگیری از امنیتی شدن فضای استان با برقراری امنیت شهروندان، مکانی جهت طرح نقطه نظرات منتقدان سیاست های جاری فراهم نمایند.


🆔️ @Mostafatajzadeh

  • نویسنده : جبهه اصلاحات ایران
  • منبع خبر : کانال مصطفی تاج زاده