ایرانیان فردا-گروه اقتصاد: اخیراً وزارت صمت نامه ای به شرکت ها و کارخانجات تولیدروغن و فراورده های نفتی ارسال و در آن اسامی 14 سایت فروش را اعلام کرده و در بخشنامه ای به کارخانجات دستور داده تا 20 درصد از فروش را به این اسامی ارائه دهند!

به گزارش ایرانیان فردا، اخیراً وزارت صمت نامه ای به شرکت ها و کارخانجات تولیدروغن و فراورده های نفتی ارسال و در آن اسامی 14 سایت فروش را اعلام کرده و در بخشنامه ای به کارخانجات دستور داده تا 20 درصد از فروش را به این اسامی ارائه دهند!

این در حالی است که در کشور سالیانه 300 هزار میلیارد تومان روغن موتور تولید و عرضه می گردد و 20 درصد از این مبلغ حدود 10 هزار میلیارد تومان در سال نصیب این افراد خواهد شد.

این نامه در شرایطی منتشر شده که دلالان در بازار روغن را به قیمتگزاف فروخته و به دلیل عدم نظارت صحیح حتی به خارج از کشور قاچاق می شود.

نگاهی به اسامی ارسالی در این نامه نشان می دهد که بسیاری از این اسامی سایت های ضعیف برخی مغازه ها هستند که نظارتیدقیقی بر عملکرد فروش اینترنتی آنها نیست و یا برخی از سایتها بیشتر توزیع کننده ابزارآلات بوده و هیچ سابقه ای در فروش روغن نداشته اندو یا برخی سایت فروش تایر است وربطی به روغن موتور ندارد و از اینها بگذریم در سوابق برخی از این سایت ها به محاکم قضایی هم می رسد.

حال سوال اصلی این است که چرا وزارت صمت کارخانجات را مجبور به فروش روغن به این اسامی کرده است؟!

4F10E9B4-5DD1-4A4A-BCFB-33563109B92B
  • نویسنده : آذین معصومی
  • منبع خبر : جامعه خبر