هرچه به انتخابات نزدیک تر میشویم کاندیداهای مختلف خود را نمایان تر می‌کنند . راست‌ها یا همان اصولگرایان با توجه به پیروزی بزرگشان در مجلس نیم نگاهی به شرایط سال ۸۴ دارند . منابع ما اعلام کردند سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم که چند وقتی است به عنوان کاندیدای جوان اصولگرایان مطرح شده در روزهای […]

هرچه به انتخابات نزدیک تر میشویم کاندیداهای مختلف خود را نمایان تر می‌کنند .

راست‌ها یا همان اصولگرایان با توجه به پیروزی بزرگشان در مجلس نیم نگاهی به شرایط سال ۸۴ دارند . منابع ما اعلام کردند سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم که چند وقتی است به عنوان کاندیدای جوان اصولگرایان مطرح شده در روزهای گذشته با مقام معظم رهبری (دام ظله) دیدار داشته است . از طرفی تحرکات راست‌های سنتی برای حمایت از ضرغامی نیز به شدت مشاهده میشود ضرغامی که یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری اصولگرایان بوده شخصیتی نسبتا معتدل دارد و هیچ گاه داد و بیداد و سر و صدای بزرگی نداشته ! ارتباط نسبتا خوبی با خانواده شیخ مهدی کروبی دارد و در دوره‌های مختلف با اصلاح‌طلبان کار کرده است . تمامی منتقدان سیاست‌های فعلی صدا و سیمای علی عسگری معتقدند حضور ضرغامی در صدا و سیما با اینکه در حضور دولت اصلاحات هم بود اما با تخریب دولت همراه نبود و سیاست میانه روی را در پیش گرفته بود .

از طرفی دیگر محمد باقر قالیباف ریاست محترم مجلس که پیش بینی می شد پس از رسیدن به ریاست قوه مقننه دیگر سودای پاستور در سر نداشته باشد . اما شنیده ها حاکی از آن است که حتی احکام ستاد خود را نیز صادر کرده و بسیاری از اطرافیانش را به انتخابات ریاست جمهوری مشغول کرده. قالیباف که پیش از این سه دوره کاندیدای مقام ریاست جمهوری اسلامی بوده که در دو دوره ۸۴ و ۹۲ رای نیاورده و در سال ۹۶ نیز به نفع ابراهیم رئیسی کنار کشید .وی در دوره شهرداری تهران خدماتی داشت که باعث شهرت مدیریت وی شد ، ولی در حال حاضر پرونده‌های تخلفات او و اطرافیانش در قوه قضائیه مسکوت مانده است .

موتلفه نیز در دوره آینده حضوری فرمالیته مطابق همان دوره قبل خواهد داشت . مصطفی میرسلیم که رئیس مجمع این حزب نیز هست در انتخابات اسفند ماه گذشته به عنوان نماینده مردم تهران ری شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس انتخاب شد . احتمالا در انتخابات آتی ثبت نام خواهد کرد.

اما در جناح چپ این اتفاقات متفاوت تر دنبال می شود . در حالی که حشمت‌ا… فلاحت پیشه رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس تازه ترین کاندیدای نزدیک به جناح اصلاح‌طلبان است. همچنان گزینه های سابق منتفی نشده‌اند .

مسعود پزشکیان و محسن هاشمی که همچنان مطرح هستند فعالیت های خود را کمتر کرده اند . پزشکیان یک عقبه بزرگ از نمایندگان ادوار مجلش را با خود دارد که میتوانند برایش محبوبیت محلی به وجود بیاورند و هاشمی نام هاشمی رفسنجانی را یدک میکشد که خود نامش می تواند آرا مختلفی را جلب کند .

از طرفی در صورت ائتلاف با میانه روها گزینه ای مثل لاریجانی و یا آذری جهرمی روی میز است . ترکیب ریاست جمهوری لاریجانی و معاونت اول ظریف یکی از ترکیب‌هایی است که بسیار شنیده شده است . آذری جهرمی هم در صورتی که کاندید شود از همین تیم جوانان وزارت ارتباطات استفاده خواهد کرد . و احتمالا کابینه ای متفاوت از کابینه‌های پیشین را خواهد چید .

اما اصلاح‌طلبان همچنان به دنبال راضی کردن سید حسن خمینی برای این انتخابات هستند . حسن خمینی پسر بزرگ حاج احمد خمینی نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی امام سید روح ا… خمینی است . شخصیت حسن خمینی یک شخصیت میانه رو و معتدل بوده و هیچگاه تندروی در هیچ یک از رفتارش نداشته است . خمینی در سالهای گذشته مورد حمله تمامی ارکان تند روی جناح راست بوده . و با رد صلاحیت در انتخابات خبرگان دوره قبل به دلیل عدم صلاحیت علمی . نشان داده شده با احمد جنتی نیز رابطه صمیمی ای ندارد . خمینی در صورت کاندید شدن میتواند یک شور جدید به انتخابات اضافه کند .