برخی منابع خبری مدعی شده اند بعد از اینکه مسئولان مدرسه اقدام به بازرسی بدنی دانش‌آموزان برای پیدا کردن گوشی‌های موبایل آن‌ها می‌کنند، بعضی از دانش‌آموزان با مسئولان درگیر می‌شوند. ادعا شده که مسئولان دانش‌آموزان را کتک زده اند و در پی آن، جمعی از خانواده‌های دختران دانش‌آموز روبروی مدرسه تجمع می‌کنند که منجر به دخالت پلیس می شود. همچنین گفته شده که در پی این حادثه تجمعاتی در خیابان های اطراف این مدرسه شکل گرفت و برخی افراد نیز دستگیر شده اند.

در حالی که اخباری مبنی بر کتک زدن دانش‌آموزان دختر هنرستان صدر به دست مسئولان مدرسه و تشنج برخی از آنها منتشر شده بود، مسئولان اظهارات متفاوتی مطرح کرده اند. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، یک دانش‌آموز در وضعیت نامطلوبی به بیرون منتقل می‌شود.

توضیح پلیس پایتخت درباره ماجرای رخ داده در یک هنرستان دخترانه

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درباره ماجرای رخ داده در مجاورت یک هنرستان رخ داده در خیابان کارون توضیحاتی را ارائه کرد.

درپی انتشار تصاویری از مجاورت یک هنرستان دخترانه در فضای مجازی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «درپی اعلام وقوع یک مورد درگیری در مجاورت یک هنرستان دخترانه در خیابان کارون، عوامل کلانتری و ماموران پلیس در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند که در جریان آن مشخص شد که درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش رخ داده است.»

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه «این درگیری که در مجاورت یک هنرستان دخترانه رخ داده بود، منجر به نگرانی تعدادی و والدین و دانش‌آموزان شده بود.» آمده است: «عوامل درگیری از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همچنین شایعات منتشر شده در فضای مجازی به هیچ عنوان مورد تایید نیست.»

توضیح وزارت آموزش و پرورش

علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز درباره اتفاق امروز هنرستان دخترانه صدر تهران اظهار کرد: امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر مدرسه اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در این ماجرا فوت نکرده است، گفت: انعکاس خبر فوت دانش آموز در ادامه سناریوی کشته سازی رسانه‌های معاند است.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: طبق قوانین ورود موبایل به مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورالعمل‌های مدرسه را رعایت کنند.

وی درباره انتقال تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان پس از این حادثه مطرح کرد: تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیرو‌های اورژانس در محل به وضعیت آن‌ها رسیدگی شد.

گفتنی است که برخی منابع خبری مدعی شده اند بعد از اینکه مسئولان مدرسه اقدام به بازرسی بدنی دانش‌آموزان برای پیدا کردن گوشی‌های موبایل آن‌ها می‌کنند، بعضی از دانش‌آموزان با مسئولان درگیر می‌شوند. ادعا شده که مسئولان دانش‌آموزان را کتک زده اند و در پی آن، جمعی از خانواده‌های دختران دانش‌آموز روبروی مدرسه تجمع می‌کنند که منجر به دخالت پلیس می شود. همچنین گفته شده که در پی این حادثه تجمعاتی در خیابان های اطراف این مدرسه شکل گرفت و برخی افراد نیز دستگیر شده اند.

به علت محدودیت های موجود امکان تهیه گزارش شفافی از آنچه روی داده است، نیست.

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آفتاب نیوز