مرکز نو آوری رابو اولین مرکز نوآوری جوانان است . که در آن کسب و کارهای نو مانند پروانه‌هایی درون پیله آن رشد کرده و تبدیل به پروانه‌های بزرگ و زیبا می‌شوند. که میتوانند آسمان کارآفرینی این روزها را که فضایی انحصاری پیدا کرده است را زیبا و رنگین کنند . در زیر قسمت‌هایی از […]

مرکز نو آوری رابو اولین مرکز نوآوری جوانان است . که در آن کسب و کارهای نو مانند پروانه‌هایی درون پیله آن رشد کرده و تبدیل به پروانه‌های بزرگ و زیبا می‌شوند. که میتوانند آسمان کارآفرینی این روزها را که فضایی انحصاری پیدا کرده است را زیبا و رنگین کنند . در زیر قسمت‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید ؛

كارآفرين برتر جوانان كشور از راه اندازي مركز نوآوري و فناوري جوانان كشور در سال جاري خبر داد.
سيد اديب ميرممتاز كارآفرين برتر جوانان در حوزه استارت آپ در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري ايرانيان فردا گفت: با حمايت معاونت ساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري طرح ايجاد اولين مركز نوآوري و فناوري با هدف حمايت از استارت آپ ها و اشتغال جوانان كشور و ساماندهي سمن هاي جوانان در شبكه اشتغال و كارآفريني جوانان ايجاد خواهد شد.
در گذشته جواناني كه اقدام به راه اندازي كسب و كار مي نمودند تحت عنوان سمن هاي اشتغال از وام كم بهره برخوردار مي شدند، به دليل عدم تجربه كافي و عدم شناخت بازار دچار ورشكستگي شده و بدهكار بانكي به حساب مي آمدند.
حلقه گمشده آموزش، بازاريابي و فروش و نيروي متخصص و ايجاد شبكه بين توليد كننده و خريدار نهايي با ايجاد اين مركز حل خواهد شد.
فرايند پذيرش طرح ها و ايده هاي جوانان از طريق سامانه مركز ثبت و توسط هييت داوري مورد بررسي قرار ميگيرد و طرح هاي قابل اجرا دعوت به مصاحبه حضوري ميشوند و طي اين فرايند طرح تاييد شده مورد حمايت سرمايه گزاران و يا خود مركز قرار ميگيرد و چنانچه طي مدت مشخص ايده با موفقيت به تارگت هاي تعيين شده برسد آن گروه تبديل به سمن جوانان شده و از حمايت هاي مشخص شده از سوي وزارت ورزش و جوانان برخوردار ميشوند.
وي در ادامه افزود: سعي داريم تا در دهه فجر با تجهيز مركز نوآوري افتتاحيه اولين مركز را با همكاري شهرداري منطقه ٩ تهران برگزار كنيم.
اين مركز نوآوري با وسعت ١٢٠٠ متر در پهنه ي فناوري تهران با فضاي كار اشتراكي و خدمات عمومي مراكز نوآوري و فناوري ايجاد خواهد شد.
ميرممتاز در پاسخ به اين سوال كه تفاوت اين مركز با ساير مراكز و كارخانه هاي نوآوري اذعان داشت: تفاوت ما با بطور مثال كارخانه نوآوري آزادي در اين است كه در كارخانه نوآوري آزادي در نوع پرداخت و حمايت ماست. در كارخانه آزادي مشاهده ميكنيم كه صاحبين استارت آپ هاي بزرگ مثل علي بابا يا ويكست در آنجا مستقر و ساير تيم ها اكثرا با اجاره بها حضور دارند نحوه ي پذيرش ما در مركز نوآوري جوانان از طريق هييت داوري در حوزه ي مرتبط به جوانان است همچنين شتابدهنده هاي تخصصي در حوزه هاي تخصصي جوانان و نوجوانان براي اولين بار در كشور در اين مركز فعال خواهند شد.