سرمقاله : معین وکیلی بله ماسک من از تو محافظت می کند و ماسک تو از من کاملا درست است ! اما ماسک زدن به چه قیمتی ؟ برایتان تعریف می کنم همین ماسک های سه لایه معمولی دانه ای 7 هزارتومان و حداقل بسته ای 86 هزارتومان در بازار به فروش می رسد ! […]

سرمقاله : معین وکیلی

بله ماسک من از تو محافظت می کند و ماسک تو از من کاملا درست است ! اما ماسک زدن به چه قیمتی ؟
برایتان تعریف می کنم همین ماسک های سه لایه معمولی دانه ای 7 هزارتومان و حداقل بسته ای 86 هزارتومان در بازار به فروش می رسد !

درست است خیلی از مردم شاید بنا بر بی احتیاطی ماسک نمی زندد اما نباید از یاد ببریم دولت دکتر روحانی در این زمینه چه کمکی به مردمی که توانایی خرید ماسک ندارند کرده است . با هم مرور می کنیم ابتدا که ماسک را در داروخانه ها ممنوع کردند . همین کار فروش ماسک را به سوپرمارکت ها و مکانهای غیر معتبر برد . حالا ماسک های موسوم به n95 تا 45 هزارتومان به ازای هر عدد افزایش قیمت داشت .

پس از آن تولید ماسک های وطنی شروع شد ماسک هایی که به وضوح کیفیت لازم را نداشتند و حتی جلوی بزرگترین ذرات گرد و خاک را هم نمی گرفتند . این ماسک ها با قیمت هایی بین 5 تا 10 هزارتومان در بازار فروخته شد . و مردم هم از نگون بختی خریداری کردند .
در همین بین ماسک های فیلتر دار وطنی هم وارد بازار شد که قیمت های آن ها بین 11 تا17 هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای قرار گرفت . حال شما به فکر خانواده کارگری با درآمد ماهیانه کمتر از دو میلیون تومان باشید ! چند ماسک سهم این خانوار از این آشفته بازار لوازم پزشکی است .

بله ماسک بزنید . و سعی می کنیم در تمام معابر ماسک بزنیم . چون ما که توانایی خرید ماسک داریم . انگار استحقاق بیشتری برای زنده ماندن داریم .