ایرانیان فردا-گروه اقتصادی: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

به گزارش ایرانیان فردا، ناصر نبی پور افزود: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ های مازاد را جمع آوری می کند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

جدول زیر قیمت انواع تخم‌مرغ بسته‌بندی را در برندهای مختلف بررسی کرده است:

  • نویسنده : آذین معصومی
  • منبع خبر : صداوسیما