امروز حوالی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه زمزمه‌هایی مبنی بر درگذشت استاد شجریان در شبکه های اجتماعی پیچید تا زمانی که این زمزمه‌ها تبدیل به یک کابوس شد. با پست همایون “خاک پاک ملت ایران ” درگذشت . همایون شجریان که چندی بعد عزاداران استاد را صاحب عزا خطاب کرد . طولی نکشید که جمعیت زیادی عصبانی […]

امروز حوالی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه زمزمه‌هایی مبنی بر درگذشت استاد شجریان در شبکه های اجتماعی پیچید تا زمانی که این زمزمه‌ها تبدیل به یک کابوس شد. با پست همایون “خاک پاک ملت ایران ” درگذشت . همایون شجریان که چندی بعد عزاداران استاد را صاحب عزا خطاب کرد . طولی نکشید که جمعیت زیادی عصبانی و ناراحت و دلشکسته جلوی بیمارستان جم ، تجمع کردند و این جمعیت که از سیاست های ۱۰ سال اخیر صدا و سیما _مخصوصا قطع پخش دعای ربنا_ به شدا عصبانی بودند علیه رسانه ملی شعار دادند . این شعارها تندتر و تندتر شد تا جایی که مامورین یگان ویژه و لباس شخصی نیز در میان جمعیت آمدند .

واکنش‌های براندازان در شبکه‌های خارجه

در گذشت استاد شجریان در میان شبکه های فارسی زبان معاند به دلیل تعلل خبرگزاری های داخلی شدیدا به تیتر یک اخبارشان تبدیل شد. استاد شجریان که پس از حوادث بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری و مخالفت با نحوه اداره آن حوادث و البته توهین آشکار رئیس جمهور منتخب به معترضین با حاکمیت داخل به مشکل برخورده بود به صورت عجیبی پس از درگذشت توسط بعضی کارشناسان این شبکه ها متهم به جانبداری از جمهوری اسلامی و البته پایبندی به اصول اسلام شد . هرچند این شبکه ها مخصوصا بنگاه خبری وابسته به عربستان سعودی بلافاصله پس از حمله به استاد سعی بر این داشتند تا برخورد میهمانانشان را به اصل آزادی بیان مرتبط کنند اما حتی دیگر میهمانان برنامه اشان نیز به توهین انگاری انقلابی و مسلمان بودن استاد معترض شدند .

مرحوم شجریان انقلابی،مسلمان،قرآن دوست

صدای ربنای استاد که آیاتی از قرآن را در یک دستگاه آواز عربی (مصری) میخواند همیشه در گوش تک تک ایرانیان بوده . اما نکته دیگر زندگی استاد از نظر من به پس از انقلاب و حضور در رادیو جمهوری اسلامی مربوط است استاد شجریان در حالی که اکثر خوانندگان از کشور فرار کرده بودند در طرف مردم ایستاد و سروده های فوق العاده ای با فضای مذهبی و انقلابی را اجرا کردند . استاد شجریان در همان زمان در یک جمع نسبتا خصوصی ربنا را اجرا کردند که این اجرا معروف ترین و محبوب ترین اجرای استاد شجریان است تصنیفی که در گوشت و پوست و استخوان ملت ایران نفوذ کرده است. اعتقادات مذهبی استاد شجریان همیشه مشخص بوده ولی استاد همواره حق طلب و حق جو بوده اند .

توهین افراطیان داخلی به استاد شجریان

افراطیان داخلی که از نظر من بزرگترین آفت این روزهای ایران هستند. پس از تجمع در مقابل بیمارستان جم این تجمع را با هیئات مذهبی و زیارت و راهپیمایی اربعین مقایسه کردند و با تمسخر عزاداران خسرو آواز ایران مسئله کرونا را پیش کشیدند . حال آنکه حجم عزاداران با خیل میلیونی عزاداران حسینی قابل مقایسه نیست و این مقایسه نابخردانه نوعی توهین به آقا اباعبدالله الحسین است ‌. پدر تمام بندگان خدا و مظلوم کربلا که هرساله میلیونها انسان را با پای پیاده میزبانی میکند . آیا با این تجمع چند ده نفره قابل قیاس است ؟ و آیا هیئات مذهبی امسال با همین موضوعات تشکیل نشد ؟ نگویید که باور نمیکنیم که در هیئات تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شده . عاشقی قرارداد و پروتکل نمیشناسد .