مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار کلیپی مبنی ضرب و شتم احدی از سوی مأموران انتظامی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایرانیان فردا نقل از آفتاب نیوز،مرکز اطلاع رسانی فراجا در پی انتشار کلیپی مبنی بر ضرب و شتم احدی از شهروندان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بلافاصله دستور ویژه‌ای برای بررسی دقیق زمان و مکان وقوع و شناسایی متخلفین در صحنه صادر شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پلیس به هیچ عنوان رفتار خشن و غیرمتعارف را تأیید نمی‌کند و مطمئناً با عوامل متخلف برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

گفتنی است در این ویدئو که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی نیز داشته است، تعدادی از ماموران امنیتی و موتورسوار شهروندی که روی زمین افتاده است را به شدت با باتوم ضرب و شتم می‌کنند، یکی از موتوسواران نیز با موتور روی بدن این شهروند مصدوم می‌رود و در انتها هم به وی شلیک می‌شود.

البته ناگفته نماند که یکی از ماموران نیروی انتظامی در این میان سعی می کند تا مانع ضرب و شتم این شهروند مصدوم و افتاده روی زمین شود که گویا در انجام این کار ناموفق است و ماموران دیگر به مدت چندین دقیقه این جوان را ضرب و شتم می‌کنند. از سرنوشت این فرد نیز اطلاعای در دست نیست.

در جریان اعتراضات بعد از مرگ تلخ مهسا امینی، ویدئوهایی از این دست، بارها منتشر شده بود و پلیس نیز در برخی موارد آنها را تکذیب و مواردی را هم دستور پیگیری صادر کرد که نتایج تحقیقات و بررسی‌ها چندان اطلاع‌رسانی نشده است.

در این ناآرامی‌ها، بارها شاهد صحنه‌های خشن از هر دو طرف ماجرا- هم نیروهای امنیتی و هم معترضان- بوده‌ایم که در برخی موارد منجر به شهادت برخی افراد شده است.

یکی از نگرانی‌های دلسوزان کشور در خصوص ناآرامی‌های اخیر، خشونتی است که برخی آن را در مقایسه با اعتراضات سال‌های گذشته بی‌سابقه می‌دانند و نسبت به تبعات ناگوار آن هشدار داده‌اند.

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آفتاب نیوز