یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که طرح ⁧‫صیانت‬⁩ همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان فرداوبه نقل ازبهار نیوز،روح الله حضرت پور با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ⁧‫صیانت‬⁩ همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است. مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند.  ‌از همان ابتدا مخالف این طرح بودم و تلاش می‌کنیم طرح را به صحن آورده و ردش کنیم. ‌برخی نمایندگان می خواهند بدون نظر مجلس طرح را تصویب کنند. دولت‌ها نمی توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آن‌ها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.»
گفتنی اینکه، اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند. طبق گفته رضا تقی پور رییس کمیسیون مشترک، جرئیات طرح در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد. 

چرا روی اعصاب و روان جامعه راه می روید؟

یک عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت در خصوص اظهارات رییس کمیسیون گفت: من را به دیکتاتوری مدرن متهم کردید، شما روش دیکتاتوری را دنبال می کنید که برای طرح به این مهمی موسوم به صیانت در یک جلسه ۱۰ دقیقه تصمیم می گیرید و آن به تصویب رساندید.
غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در جلسه صبح آقای تقی پور مطالبی را نسبت به بنده مطرح کردند، وی بنده را به عدم آشنایی با حد و حدود متهم کردند، من حدود خود را از رأی و اراده ملت شریف و از اصول مترقی ۸۴ و۸۶ قانون اساسی داشته و در اعمال آن ذره ای کوتاه نمی آیم. این عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با بیان اینکه من را به عدم حضور در جلسات کمیسیون و مانع شدن تشکیل جلسات کمیسیون متهم کردند، تصریح کرد: در هیچ یک از جلسات کمیسیون مشترک صیانت غیبت نداشته ام، به جز دو جلسه اخیر غیر رسمی که یکی در زمان تعطیلی جلسات کمیسیون به دلیل شرایط کرونایی تشکیل شد و دیگری جلسه امروز که در میان بررسی بودجه تشکیل شد.
نوری قزلجه همچنین گفت: من را به دیکتاتوری مدرن متهم کردید، شما روش دیکتاتوری را دنبال می کنید که برای طرح به این مهمی موسوم به صیانت در یک جلسه ۱۰ دقیقه ای تصمیم می گیرید و آن به تصویب رساندید یا من که می گویم در چارچوب قانون و آیین نامه پیش برویم؟ تاخیر چند ماهه جلسه کمیسیون هم ناشی از مدیریت کمیسیون است.
این عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران ادامه داد: اشاره کردند جلوی این گونه سخنان را بگیرید، همکار عزیز نه شما و نه هیچ تفکر حکومتی ضد جمهوریتی نمی تواند جلوی سخنان هیچ نماینده ملت و منِ خاک پای ملت را بگیرد، اشاره کردید من مجلس را به توپ بسته ام، من؟ یا شما که با تصویب ۱۰ دقیقه ای طرح صیانت که امانت صحن است، مجلس را به توپ می بندید و بر روی اعصاب و روان جامعه راه می روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می اندازید؟ نماینده مردم بستان آباد همچنین تاکید کرد: من را به عدم رعایت آیین نامه متهم کردید، سه ماه است مرکز پژوهش های مجلس و برخی ذی نفعان رروی این طرح کار کرده و گزارش ارائه داده اند، حتی یک جلسه یک ساعته برای استماع آن ها برگزار نکردید، شما ماده ۱۴۲ و ماده ۱۸۳ آیین نامه را رعایت نکردید.
نوری قزلجه گفت: بنابراین مصوبه امروز شما فرآیند قانونی لازم و ترتیب و توالی رسیدگی مطابق مواد متعدد آیین نامه داخلی مجلس و حتی خود آیین نامه اختصاصی کمیسیون مشترک‌ را تایید ننموده و از ریاست مجلس می خواهم برای بررسی این موضوع دستور لازم را به معاونت قوانین صادر کند. علی نیکزاد نایب رییس مجلس که اداره این بخش از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به اظهارات نوری قزلجه گفت: درخصوص اینکه اشاره کردید طرح در ۱۰ دقیقه تصویب شده است و مجلس زمان اختصاص نداده است باید بگویم خود من شاهد بوده ام خود رییس مجلس فقط ۱۰ جلسه برای این موضوع برگزار کرده است.

  • منبع خبر : بهارنیوزhttps://www.baharnews.ir/