در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛ تمدید و احیای تفاهم‌نامه پست کتاب موجب آرامش خیال ناشران و کتابفروشان خواهد بود مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تاکید کرد؛ تمدید و احیای تفاهم‌‏نامه و قرارداد پست کتاب پیش از پایان موعد، موجب می‌شود خللی در کار توزیع پستی کتاب‏‌ها به‌وجود نیاید. امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران […]

در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

تمدید و احیای تفاهم‌نامه پست کتاب موجب آرامش خیال ناشران و کتابفروشان خواهد بود

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تاکید کرد؛ تمدید و احیای تفاهم‌‏نامه و قرارداد پست کتاب پیش از پایان موعد، موجب می‌شود خللی در کار توزیع پستی کتاب‏‌ها به‌وجود نیاید.

امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به سابقه ارائه تخفیف به ناشران از سوی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام کمک بسیار خوبی به ناشران بود؛ زیرا می‌توانستند کتاب‌هایشان را با سهولت بیشتر و بهتری به کتاب‌دوستان بفروشند و از سوی دیگر خریداران نیز وقتی هزینه پست کم بود رغبت بیشتری به خرید کتاب داشتند.
 
وی با بیان اینکه اکنون با رشد خرید مجازی کتاب نیاز به این تخفیف بیش از گذشته احساس می‌شود، ادامه داد: خرید غیرحضوری در دوره کرونا رشد زیادی داشت و در این میان اهمیت پست و بسته‌های پستی خیلی زیاد شده است؛ اما این تخفیف مدتی است که حذف شده و هزینه پست کتاب‌ها بسیار بالا رفته است.
 
آصفی با اشاره به افزایش قیمت کتاب‌ها و نرخ مرسولات پستی و تاثیر آن بر بازار کتاب توضیح داد: گرانی این دو نرخ موجب شده است که بخش زیادی از متقاضیان کتاب رغبت کمتری به خرید آن داشته باشند، درحالی که اگر هزینه پستی مثل گذشته از تخفیف برخوردار شود به فروش بیشتر کتاب کمک می‌کند.
 
وی با بیان اینکه تمدید این تخفیف موجب استقبال مخاطبان می‌شود، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم تمایل مخاطبان به مراجعه حضوری به کتابفروشی‌ها این اقدام یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که امیدوارم مسئولان فرهنگی در این زمینه اقدام کنند.
 
آصفی یادآور شد: امیدوارم با حضور مدیران جدید در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بتوانند هر دو برای ارتقای فرهنگ و نشر کمک کنند تا شرایط مناسب‌تری برای خرید کتاب از ناشران و کتاب‌فروشان به نفع خریداران کتاب مهیا شود.
 
وی همچنین از ارسال نامه به ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و رمضانعلی سبحانی‌‌فر رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: در این نامه خواستار تمدید و احیای تفاهم‏نامه و قرارداد پست کتاب شدم که با شرایط مناسبی برای ناشران و خریداران کتاب منشأ خیرات فرهنگی بوده است.

وی گفت: امیدوارم تدابیری انجام شود تا این تفاهم‏نامه تاریخ‏دار، پیش از پایان موعد تمدید شود تا خللی در کار توزیع پستی کتاب‌‏ها ایجاد نشود و ناشران و کتاب‌فروشان با آرامش خیال و بدون دغدغه به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

http://www.ibna.ir/vdccimqip2bqox8.ala2.html