نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو و نمایشگاه فرش دستباف امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین و معاون صنایع حمل و نقل وزیر در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو و نمایشگاه فرش دستباف امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین و معاون صنایع حمل و نقل وزیر در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.
این نمایشگاه از ۳ تا ۶ شهریور ادامه دارد.
فاطمی امین پس از بازدید از غرفه های مختلف و آشنایی با محصولات جدید خودروسازان مانند خودروی اقتصادی، پلتفرم های آفرود ملی، قطعه سازان و… و در حضور خبرنگاران گفت : پس از تحریم کشورهایی بودند که نتوانستند به فعالیت خود ادامه بدهند ولی ایران به خودروسازی خود ادامه داده و با استفاده از شرکت های دانش بنیان سعی بر این شده که تا ۱۴۰۴ در سطح بین المللی بتوانیم به صنعت خودروسازی ایران افتخار کنیم
در کسب و کارهای صنعت خودرو اگر تحول و پیشرفت صورت بگیرد در نتیجه صنعت خودروی کشور هم پیشرفت خواهد کرد
همکاری شرکت های قطعه سازی و خودروسازی بسیار خوب و حائز اهمیت است چون دیگر محصولات کنونی ظرفیت ارتقا را ندارند پس باید به فکر تولید محصولات جدید باشیم از دی ماه پارسال که برنامه ۴ ساله خودرو کلید خورده است و قول دادیم بعد از ۲ سال به تحول جدی برسیم در گام اول تمرکز در ثبات تولید است از این به بعد تمرکز بر ایمنی و کیفیت میشود که به سطح بالاتری برسد.
در پاسخ سوال خبرنگار در مورد مذاکره با تویوتا و واردات محصولات تویوتا یا تولید در ایران گفت:
وزارت مذاکره نمیکند نه در واردات نه صادرات احتمالا شرکت های خصوصی بودند.
خبرنگار فینشنال تایمز پرسید اگر تحریم ها برداشته شود چه اتفاقی میفتد ؟
ما روی برداشته شدن تحریم ها حساب ویژه ای نکردیم به کار خود ادامه میدهیم
در پایان از تولید خودروی اقتصادی گفت : از اواخر سال گذشته اغاز شده در اواسط سال آینده به بازار خواهد آمد و حدودا طراحی و تولید هر خودروی جدید ۱۸ ماه فرصت نیاز دارد.
در جریان نمایشگاه نمایندگان دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا تفاهم نامه تولید محصولات مشترک و همچنین چهار شرکت ماموت، زاگرس، ایلیا و آمیکو برای ساخت پلتفرم مشترک نیز تفاهم نامه امضا کردند.
در ادامه وزیر صمت از نمایشگاه فرش بازدید کرد و از سند فرش رونمایی شد که باعث جلوگیری از قاچاق و تولید فرش بی کیفیت در سطح ایران و جهان میشود و نشان دهنده این است که این فرش تولید شده استانداردهای فرش ایران را رعایت کرده و فرش با کیفیتی است و در پایان اظهار امیدواری کرد که تولیدکنندگان فرش بتوانند از این نمایشگاه بهره کافی ببرند.
در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد صادرات فرش گفت : امیرقطر در بازدید از ایران و نمایشگاه فرش پیشنهاد داد که در کنار مسابقات جام جهانی قطر نمایشگاه فرش ایرانی نیز برگزار شود.

  • نویسنده : مرجان شرف
  • منبع خبر : اختصاصی ایرانیان فردا