امین آصفی طی 40 سال گذشته جوانان کشور در عرصه های مختلف جزء اقشار تعیین کننده در نقش های مهم و حساس کشورمان بوده اند، جوانان در این سال ها همواره پشتوانه ایران اسلامی در روزهای سخت و در برابر تهدیدات دشمنان بودند و نهضت علمی جوانان این مرز و بوم زبانزد بوده و سبب […]

امین آصفی

طی 40 سال گذشته جوانان کشور در عرصه های مختلف جزء اقشار تعیین کننده در نقش های مهم و حساس کشورمان بوده اند، جوانان در این سال ها همواره پشتوانه ایران اسلامی در روزهای سخت و در برابر تهدیدات دشمنان بودند و نهضت علمی جوانان این مرز و بوم زبانزد بوده و سبب درخشش این قشر در جوامع جهانی شده است.
جوانان کشور ظرفیت های خوبی در زمینه های مدیریتی، علمی و خلاقیت دارند و به کارگیری قابلیت های این قشر در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده چرا که افزایش سرعت توسعه کشور را در پی دارد.
با نگاه به اینکه جوانان در جبهه‌های دفاع مقدس در برابر دنیا ایستادگی کردند باید گفت شجاعت، جسارت، روحیه انقلابی و از خودگذشتگی‌ در دوران جوانی در اوج است و همین مسأله باعث شد در دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگی را به دست بیاوریم.
برای حضور اجتماعی و اقتصادی جوانان باید تسهیلات ویژه‌ای فراهم شود تا آن¬ها را از سایر اقشار جامعه متمایز کند. اگر چنین خدماتی را فراهم نکنیم نباید انتظار داشته باشیم تا تحول در جامعه صورت بگیرد.
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوبات خوب مجلس بود؛ مصوبه‌ای که البته در اجرا دچار انحراف و اشکال شد و ریشه این اشکالات را عدم باورمندی و اعتقاد به جوانگرایی در کشور است.
متاسفانه اقدامات موثری از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نهادهای دولتی و غیر دولتی به چشم نمی‌خورد و بعد از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان هیچ گزارشی از نحوه جایگزینی بازنشستگان با جوانان در عرصه های مدیریتی منتشر نشد.
در مجلس که باید امور تقنینی، سیاستگذاری و نظارت انجام شود، تلفیقی از تجربه و پختگی و جوانگرایی مورد نیاز است؛ یعنی جوان باید بتواند صدای جوانان در حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، قانونگذاری و امر نظارت شود و پیشکسوت‌ها نیز بتوانند تجربه کار اجرایی و سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف را در بستر قانونگذاری، سیاستگذاری و نظارت به‌کار گیرند.