وزیر بهداشت گفت: برای جلوگیری از این بیماری ۳۰ هزار نیرو استخدام کردیم در صورتی که تنها یک نفر به این بیماری مبتلا شده است

به گزارش ایرانیان نقل از خبرگزاری فارس، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت با اشاره به بیماری آبله میمون،گفت:شروع این بیماری در جهان در ابتدا تعداد محدودی بو اما هم اکنون درجهان حدود ۳۶ هزار مورد مبتلا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یک مورد آبله میمونی داشته ایم،افزود:همه متخصصان زنان اجازه دارند که آزمایشات مربوط به تشخیص ناهنجاری کروموزوی را انجام دهند.

عین الهی تاکید کرد:این کار باید فقط توسط متخصصان زنان انجام شود.

وزیر بهداشت درپاسخ به پرسش خبرنگار سلامت فارس درباره آخرین وضعیت استخدامی،بیان داشت:۶۷ هزار نفر را تعیین تکلیف کردیم و نیاز به همه نبروها در همه حوزه ها داریم.

وی اضافه کرد:جذب نیرو فقط از طریق آزمون استخدامی صورت می گیرداما نیروهای فعال در دوران کرونا در اولویت جذب قرار دارند.

عین الهی متذکر شد: نزدیک به ۳۰ هزار نیرو در سال جاری جذب خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید ۶۵ درصد داروی مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی،ابراز کرد: ۱۸ سال است که پزشکی خانواده می خواهد در کشور اجرا شود و ما قطعا این را اجرا خواهیم کرد و برای آن برنامه دادیم.

وی برخورد دولتی و اجباری را از دلائل عدم موفقیت پزشکی خانواده عنوان کرد و افزود:قصد دادیم پزشک خانواده را اختیاری کرده و مزایایی برای شرکت بیماران در آن در نظر گرفتیم و قصد داریم در کل کشور آن را اجرا کنیم.

عین الهی با اشاره به اینکه توزیع آموزش در کشور براساس عدالت نبوده،افزود: بحث دسترسی و آمایش در این خصوص را در نظر داریم؛ضمن اینکه ۲۵۰ پروژه بیمارستانی نیمه تمام داریم که آنها را تکمیل خواهیم کرد.

  • نویسنده : سارا استوار
  • منبع خبر : نقل از خبرگزاری فارس