نماینده مجلس گفت:مسئولان باید جوابگوی کسب و کار مردم باشند، جلوی آزادی‌های قانونی مردم را نمی‌توان گرفت. محدودیت اینترنت باعث مشکلات بسیاری در کشور شده است، حتی در مسائل اداری فرد برای یک حواله بانکی باید ده روز برود و بیاید، وقت مردم بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایرانیان فردا نقل از آفتاب نیوز، ماینده مهاباد در مجلس با یادآوری اینکه یکی از شعار‌های انتخاباتی رئیس جمهوری «اینترنت» بود که بر اساس وعده‌ها و شعار‌های تبلیغاتی، ارائه نشده اعلام کرد که بیش از ۷ تا ۸ میلیون شغل اینترنتی را در پی محدودیت‌های اینترنت از دست رفته است.

جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های انتخاباتی آقای رییسی در خصوص اینترنت این بود که مردم با مشکل اینترنت مواجه نشوند، گفت: «مثالی نیز در رابطه با بازی کردن بچه‌ها زدند که در حین بازی، اینترنت دختر یا پسر بچه قطع و آن ناراحت می‌شود. حال بازی ویدیویی که هیچ، شغل‌ها تعطیل شده است. آیا نباید این روند تغییر کند؟»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده شهر مهاباد با تاکید بر اینکه اگر مجلس پای کار بود باید وزیر ارتباطات استیضاح می‌شد، گفت: «مسئولان باید جوابگوی کسب و کار مردم باشند؛ جلوی آزادی‌های قانونی مردم را نمی‌توان گرفت. محدودیت اینترنت باعث مشکلات بسیاری در کشور شده است، حتی در مسائل اداری فرد برای یک حواله بانکی باید ده روز برود و بیاید؛ وقت مردم بسیار اهمیت دارد.»

او همچنین نسبت به مشکلات مشاغلی که وابسته به اینترنت هستند، گفت: «ما ۷ تا ۸ میلیون شغل‌های اینترنتی را در این مدت از دست داده ایم. در شرایطی پلتفرم‌های داخلی را به عنوان جایگزین معرفی کردند که این پلتفرم‌ها در آن حد نیستند که مشکلات مردم را حل کنند.»

محمودزاده: شغل‌ها تعطیل شده‌اند

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از شعار‌های دیگر رییس دولت سیزدهم در باب ایجاد شغل بود که گفته شد، سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌شود، گفت: «پس از یک سال نه تنها شغل ایجاد نشد، بلکه ۱۰ میلیون شغل هم از دست دادیم. این عملکرد خوبی برای دولت نیست و در آینده باید جوابگو باشند و این موضوع جزو عملکرد منفی دولت حساب خواهد شد.

تامین زیرساخت وظیفه قانونی دولت است

محمودزاده در خصوص عملکرد دولت سیزدهم وظایف قانونی دولت را یادآوری کرد و گفت: «دولت از نظر قانونی وظیفه دارد زیر ساخت‌ها را آماده کند. مردم را با شعار، وعده وعید نمی‌توان اداره کرد و تنها در عمل می‌توان کار کرد. در بحث اشتغال رئیسی قول داد در طول دوران ریاست خود برای ۴ میلیون نفر شغل ایجاد کند، ولی کاملا موضوع برعکس است.»

این نماینده مجلس در ادامه توضیحات خود، گفت: «در بحث فضای مجازی و همچنین رفاه، فرهنگی و تأمین نیاز‌های جوانان است که در قبال آن کوتاهی کرد. انتظار داریم در ۳ سال باقی مانده دولت اینگونه مسائل را جبران کند.»

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آفتاب نیوز