به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری ایرانیان فردا در حالی که نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان همچنان در شش و بش تصمیم گیری است اولین حلقه های حمایت مردمی از دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری توسط جوانان و حامیان وزیر سابق دولت اصلاحات تشکیل شده است .

نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در حالی که به زودی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری شروع می شود همچنان در حال زیر و رو کردن برنامه ها و مشورت کردن است . در حالی که مطابق با قانون جدیدی که به شکل عجیبی توسط شورای نگهبان تصویب شد . گزینه های اصلاح طلبان تقریبا خارج از مثلث جهانگیری پزشکیان و عارف نیست .

مطابق استفساریه جدید شورای نگهبان نامزدهای انتخابات باید بالای 40 سال باشند که آذری جهرمی را از گردونه خارج می کند (هرچند دیروز شورای نگهبان اعلام داشت که امکان تایید صلاحیت یک فرد 38 ساله واجد شرایط وجود دارد ) و یا باید وزیر قبلا وزیر بوده باشد که گزینه هایی مثل کواکبیان و صادق خرازی را از گردونه خارج می کند . عدم تایید حتی یک خانم در تاریخ جمهوری اسلامی تقریبا معین کرده که تفسیر شورای نگهبان از رجل سیاسی شامل بانوان نیست . پس خانم ها شجاعی و مولاوردی هم شانسی برای عبور از فیلتر شورا ندارند . مصطفی تاج زاده هم که از بازماندگان جریان رادیکال اصلاح طلبی است به دلیل محکومیت امنیتی و داشتن سابقه در حوادث پس از انتخابات 88 شانسی برای تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان ندارد .

در این شرایط تشکیل لیست و رای گیری های داخلی در حالی که همه می دانیم جز این سه گزینه گزینه دیگری نداریم واقعا جزو عجایب هفتگانه است . شاید بتوانیم با استفاده از نفرات کمتر شناخته شده یک مخلوطی درست کنیم . اما همه می دانیم با رد صلاحیت محسن هاشمی ( به دلیل سوابق اجرایی ) و شرکت نکردن حسن خمینی و احتمال زیاد عدم شرکت محمد جواد ظریف در انتخابات . راهی جز اینکه سرمایه های انسانی خودمان را متمرکز بر سه نامزد باقی مانده کنیم نیست .

در همین راستا مشاهدات خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری ایرانیان فردا حاکی از آن است که گروه های مختلفی از جوانان اصلاح طلب حلقه های حمایت خود از دکتر مسعود پزشکیان را تشکیل داده اند . این حلقه ها به صورت شهر به شهر و استانی تشکیل شده و تقریبا تعداد زیادی از فعالین سیاسی اصلاح طلب به این پویش پیوسته اند و در حال ساماندهی و سازماندهی به نیروهای خود برای حضور پر قدرت در حمایت از دکتر پزشکیان هستند .

مطمئنا دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس سابق مجلس و وزیر اسبق بهداشت و آموزش پزشکی در دولت هشتم یکی از نامزدهای برجسته این انتخابات خواهد بود که با شروع کار می تواند . فشار زیادی را بر نامزد های اصولگرا وارد کند .