ایرانیان فردا-گروه سیاسی: فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده، اعلام کرد در غیاب وی، تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است.

به گزارش ایرانیان فردا، فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده، اعلام کرد در غیاب وی، تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است.

در شب ۱۸ تیرماه۱۴۰۱که یاد آور ۱۸ تیر ۱۳۷۸ کوی دانشگاه تهران است، خبر کوتاه درفضای مجازی منتشر شد.

بازداشت مصطفی تاج زاده توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه به اتهام« اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی» تاج زاده در سال ۸۸ هم بدون هیج جرمی به مدت ۶ سال در زندان بود.

پس از آزادی و علی رغم ظلم و ستمی که بر او روا داشته شده بود به دنبال اصلاح ساختاری بود و در تمام صحبت های خود همواره از گفتگو و تعامل با حاکمیت وامید به اصلاح وضع موجودسخن می گفت و تاکید داشت که نظام قابل اصلاح است و مرز خود را با براندازان به صورت شفاف جدا کرده بود.

او معتقد است که هر کس مردم را نا امید کند، چه در حاکمیت باشد و یا در میان فعالان سیاسی ، اجتماعی راه خطائی را رفته و به دیکتاتوری و استبداد کمک می کند.بنده افتخار داشتم که به مدت چهار سال عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران بوده و از نزدیک با افکار و اندیشه های تاج زاده و دیگر رهبران سازمان آشنایی کامل دارم.تاج زاده برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است و نه تهدید.

او با روش های خشونت ورزی به شدت مخالف بوده و اصلاحات مسالمت آمیز را ملاک فعالیت های خود قرار داده است. نمی دانم چرا برخی به دنبال نا امید کردن مردم از اصلاحات هستند. جای افراد فرهیخته ای چون تاج زاده و دیگر زندانیان سیاسی در زندان و حبس نیست. امروز هر انسان منصفی این حقیقت را درک می کند که اتهام های او بی اساس و سیاسی و جناحی است.

آزادی اندیشه یکی از مقوله های مهم هر جامعه ای است. آزادی به عنوان یک آرمان و یک اصل ،همواره مورد توجه انسان بوده است.هر چند ملاک مشروعیت یک حکومت رای اکثریت است،اما شاخص آزادی در یک جامعه، حفظ حقوق اقلیت است.

بنابر این یکی از لوازم مهم آزادی،تامین امنیت آزادی اقلیت و منتقدان دلسوز واپوزیسیون های قانونی در آن جامعه است.آزادی به معنی واقعی، زمانی در یک جامعه محقق می شود که امکان انتقاد از همه ارکان حکومت و سیاست گذاران وجود داشته باشد.آزادی انتقاد به رهبران جامعه نه تنها تضعیف نظام نیست، بلکه اصولاً اقتدار و ثبات یک نظام در گرو چنین امری است.

در نظام سیاسی اصل بر حاکمیت قانون است و همه در برابر قانون مساویند.
به عنوان یک علاقه مند به نظام و انقلاب پیشنهاد می کنم که تاج زاده را بدون قید و شرط آزاد کنید و یا در یک دادگاه علنی و با حضور هیئت منصفه او را محاکمه کنید تا حقیقت بر مردم روشن شود. انشاء ا…

  • نویسنده : روح الله کلانتری
  • منبع خبر : ایرانیان فردا