🔴*بیانیه سازمان معلمان ایران در اعتراض به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی _ مدنی معلمان* جامعه معلمان ایران با بیش از دو میلیون شاغل و بازنشسته که با احتساب خانواده‌هایشان بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بعنوان مؤثرترین گروه اجتماعی دغدغه‌مند توسعه کشور سالیان بسیاری است که از تبعیض و بی عدالتی […]

🔴*بیانیه سازمان معلمان ایران در اعتراض به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی _ مدنی معلمان*


جامعه معلمان ایران با بیش از دو میلیون شاغل و بازنشسته که با احتساب خانواده‌هایشان بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بعنوان مؤثرترین گروه اجتماعی دغدغه‌مند توسعه کشور سالیان بسیاری است که از تبعیض و بی عدالتی در رنج‌اند و در ماەهای اخیر با برگزاری تجمع‌های متعدد صنفی، سعی کرده‌اند حرف های خود را مستقیماً به گوش دست‌اندرکاران برسانند؛ ولی متاسفانه به جای شنیدن صدای معترضان و پاسخ به مطالبات جامعه بزرگ و شریف فرهنگیان، ارعاب، تهدید و برخوردهای امنیتی و قضایی با معلمان، بازنشستگان و فعالان صنفی شدت گرفته است.

جای بسی تاسف است در دولتی که دم از رفع فقر مطلق می زند، فرهنگیانی که عمر و جوانی خود را در راه پیشرفت وتوسعه جامعه صرف کرده‌اند، امروز ناچارند برای دفاع از ابتدایی ترین حقوق خود و دانش آموزان‌شان به خیابان‌ها بیایند و مسئولان ذی ربط و نهادهای امنیتی و قضایی، نیز نه تنها فقط نظاره گر بوده؛ بلکه با تهدید و ارعاب و با تشکیل پرونده و احضار فعالان صنفی، فضا را به سمت امنیتی کردن اعتراضات سوق می‌ دهند.


سازمان معلمان ایران ضمن تاکید و تایید مطالبات قانونی و مورد حمایت فرهنگیان که در اجتماعات اعتراضی مطرح و پیگیری می‌ شود؛ از جمله رتبه‌بندی، همسان‌ سازی، صندوق ذخیره، اصول ۲۶ ،۲۷ و ۳۰ قانون اساسی و دیگر مطالبات، اعلام می‌ دارد:



۱. ماخواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه معلمان زندانی و نیز پایان دادن به تشکیل پرونده، احضار و بازداشت معلمان معترض هستیم.

۲. از ریاست محترم‌ قوه قضائیه می خواهیم دستور توقف تشکیل پرونده ها و احضارها و آزادی معلمان زندانی را به ضابطان قضایی صادر کنند.

۳. از حاکمیت می خواهیم به حقوقی کە قانون اساسی بە مردم دادە، از جمله حق ایجاد تشکل های مستقل، حق برگزاری تجمعات و حق اعتراض، عملا احترام بگذارد.

۴.باب گفت‌وگو، مذاکره و تعامل سازنده با تشکل‌های فرهنگیان، نمایندگان معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان همچنان باز است و برای تحقق مطالبات صنفی فرهنگیان لازم است عملا اعتمادسازی صورت گیرد.

۵. از مراجع ذی صلاح می خواهد به کنش‌های معلمان با دید باز نگاه کنند و انتقادهای تشکل های معلمان را شنیده و با تعامل سازنده و جلب مشارکت نمایندگان معلمان، برنامه‌ای برای رفع مشکلات، تهیه و تنظیم نمایند؛ بلکه این اقدام باعث بازگرداندن بخشی از اعتماد از دست رفته در میان معلمان گردد.


در پایان خاطر نشان می سازد شرایط پیرامونی کشور عزیزمان، ایران و اتفاقات اخیر در عرصه بین الملل نیاز به وحدت و همگرایی آحاد ملت را دارد؛ لذا توصیه می شود مسئولان نظام و سران سه قوه به خواسته های بحق جامعه بزرگ فرهنگیان توجه جدی و اساسی نموده و گامی عملی در تحقق وحدت ملی بردارند.

*سازمان معلمان ایران*
*۱۴۰۰/۱۲/۲۱*


سازمان معلمان ایران
🔵با كليك بر روي www.iranto.ir وارد سايت سازمان معلمان شويد.
🔴و با كليك بر روی @sokhanemoallem به كانال تلگرامي سازمان معلمان ايران بپيونديد.