امروزه بورس بخش اعظمی از ذهن‌مان را به خود درگیر کرده است. کافی‌ست به اهمیت آن پی ببریم و به سمتش حرکت کنیم زیرا بورس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد…

برای سرپرستان خانواده مشکلات معیشتی امروز نه تنها سخت، بلکه دردآور است و عبور از بحران اقتصادی و رسیدن به روزهای خوش گذشته همچنان آرزویی دیرینه به حساب می‌آید. متأسفانه در سال‌های اخیر به‌دلیل کدورت در روابط بین‌المللی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، اقتصاد کشور در حال ضعیف‌شدن است و تنها داروی نجات آن دانستن این جمله است که: چطور مدیریت مالی داشته باشیم و چطور از بحران عبور کنیم!

اقتصاد کشور در سال‌های گذشته از روند مشخصی پیروی می‌کرد و تا حدودی قابل پیش‌بینی بود اما امروزه به دلیل مشکلات پیش‌آمده، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد ایران به‌شدت سخت‌شده است. از سویی کشیده‌شدن پای دلالان به بازار سوداگری، احتکار و دسترسی به منابع ویژه فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌کند و این‌جاست که وظیفه دولت در کنترل فساد اقتصادی صدچندان می‌شود. خوش‌بختانه از سال گذشته تا امروز تغییر و تحولاتی در بخش نظارت شکل گرفته که شاهد آن هستیم؛ مبارزه با فساد، مبارزه با احتکار و مهم‌تر از آن محاکمه ویژه‌خواران و مفسدان ارزی از جمله آن به‌شمار می‌آید. اما اتکای صرف به عملکرد دولت در مبارزه با فساد و امید به بهبود اوضاع اقتصادی کشور شرط عبور از بحران نیست! در این‌جاست که نقش خانواده، به‌خصوص سرپرستان خانوار در حفظ بنیان‌های اقتصادی خانواده پر رنگ‌تر می‌شود؛ سرپرستانی که تنها شرط بقا را حفظ ارزش سرمایه خود و کیان اقتصادی خانواده‌شان می‌دانند! اما در این آشفته بازار ارز، خودرو و مسکن که معلوم نیست کدام حباب است و کدام حباب نیست یا چه موقع افزایشی و چه موقع کاهشی‌ست، کجا سرمایه‌گذاری کنیم که درگیر سودجویان و دلالان نشویم تا وضع‌مان از این بدتر نشود؟

در میان بازارهای مالی متنوع بازاری خودنمایی می‌کند که اتفاقاً بهترین عملکرد اقتصادی را در سال‌های اخیر ثبت کرده است و آن بازار سرمایه یا بورس است. سرمایه‌گذاری در بورس نه تنها به حفظ دارایی فرد کمک می‌کند بلکه به رونق اقتصادی کشور منجر می‌شود و از گسترش فساد اقتصادی جلوگیری می‌کند. سرمایه‌گذاری‌کردن در بازار بورس فعالیتی‌ست که این روزها مدنظر فعالان اقتصادی بسیاری قرار گرفته است و آرام آرام علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. دریافت کد سهام‌داری و شروع به سرمایه‌گذاری در بورس کار آسانی‌ست و تنها لازم است عبارت دریافت کد سهام‌داری را در اینترنت جستجو کرده و مراحل کار را به‌سرعت پیش ببرید تا سهام‌دار شوید. از نظر سرمایه‌داران بزرگ، سهام‌داری و سهامداری‌کردن از لذت‌های اقتصادی به حساب می‌آید.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های تازه‌واردان در بازار پر هیاهوی بورس، ترس از آینده بازار است و این ترس از نداشتن دانش کافی و تجربه حاصل می‌شود. البته برای کسب دانش و تجربه، اطلاعات مفید و ارزشمندی در اینترنت قرار دارد که به سادگی در دسترس است اما ساده‌ترین راه برای شروع و آشنایی با مبانی بورس، استفاده از تجربه‌های دیگران است. کافی‌ست به اطراف‌مان نگاه کنیم؛ بعید است در دوستان‌ یا نزدیکان‌مان کسی سهام‌دار بورس نباشد. کافی‌ست از او بخواهیم که در فرصت کوتاهی مبانی بورس را به ما آموزش دهد؛ آن وقت می‌بینیم سهام‌داری چقدر فعالیتی جذاب و دل‌نشینی است که بر تفکر اقتصادی و تحلیل‌گری‌مان اثر می‌گذارد. نگران آینده بازار هم نباشید! تجربه نشان داده بازار سهام ایران یا بورس اوراق بهادار تهران از بحران‌های عجیب و غریب گذشته عبور کرده و بحران‌های کنونی اگر فرصتی برای رشد آن نباشد، بحرانی برای ریزش آن به‌حساب نمی‌آیند! اما کافی‌ست هوشمندانه سهام‌داری کنید و بدانید چه موقع، چه سهمی را با چه قیمتی خریداری کنید. کافی‌ست سرمایه‌تان را صرف خرید سهام بنیادی کرده و از خرید خود و سود حاصل از آن لذت ببرید.
همیشه پر سود باشد…