برای موفقیت در بازار سرمایه کافی‌ست صبور، آگاه و تحلیل‌گر باشیم تا از فراز و نشیب‌های بازار سودآور خارج شویم و این مهم نیاز به تلاش و کسب مهارت بسیاری دارد.

بازار بورس پس از هربار اصلاحی به روند قبلی باز می‌گردد و موفقیت از آن سهامداری‌ست که با تحلیل و دانش، به پیش‌بینی بازار سرمایه پرداخته و قبل از اصلاح بازار سهام خود را فروخته یا با سهام ارزشمندتری مبادله کرده باشد. امید داشتن و امید به آینده بازار مهم‌ترین اصل تجارت است و تجار، با اینکه از آینده کسب و کار خود ناله می‌کنند، اما همچنان به رونق آن امید دارند و سهام‌دار موفق نیز از روندهای اصلاحی و هیجانی بازار نمی‌هراسد.

شناخت روندها و رفتار بازار نیاز به تجربه بسیاری دارد که این تجربه، با افزایش معاملات سهامدار حاصل می‌شود؛ از این رو برای موفقیت در بازار سرمایه کافی‌ست سهامداری کنیم و نه انباشت سهام! اگرچه بازار سرمایه ایران نشان داده است که در میان مدت و بلند مدت سود قابل توجهی نصیب سهامداران صبور می‌کند، اما بهتر است بر دانش و آگاهی‌مان بیافزاییم و مهارت سهامداری را کسب کنیم. بخشی از این مهارت تجربی و قابل اکتساب از تجربه شخص و تجربیات دیگران است که با معامله‌کردن، مشورت گرفتن و شرکت در مباحثات مربوط حاصل می‌شود و بخشی از مطالعه مبانی بازار بورس، تاریخچه بورس، تحلیل عوامل مؤثر بر بازار و مطالعات بنیادی‌ حاصل می‌شود که بر دانش و قدرت تحلیل‌مان می‌افزاید. از این رو برای کسب مهارت لازم است از همین الان برای شناخت بازار سرمایه که مبتنی بر دانش است، انرژی بگذاریم و با پشتکار بیش‌تری به کسب مهارت بپردازیم. یادمان باشد که سود قابل توجهی در انتظار سهامداران آگاه است!

پر سود باشید…