ایرانیان فردا- گروه بین الملل:علی بیگدلی با انتقاد از سفر مذاکره کننده ارشد کشورمان به روسیه اظهار داشت: این سفر به هیچ عنوان جلوه خوبی نداشت و این گونه نشان داد که ما برای کسب تکلیف از روسیه این سفر را برنامه ریزی کردیم

به گزارش ایرانیان فردا، علی بیگدلی در تحلیل سفر مذاکره کننده ارشد کشورمان به روسیه پس از پایان مذاکرات دوحه و همچنین اعلام این خبر از سوی توئیتر رسمی نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: این سفر به هیچ عنوان جلوه خوبی نداشت و این گونه نشان داد که ما برای کسب تکلیف از روسیه این سفر را برنامه ریزی کردیم و نشان از وابستگی تهران به مسکو داشت.

همین کار را اگر کشوری در قبال آمریکا انجام می‌داد آن زمان ما به عنوان وابستگی آن کشور به واشنگتن تفسیر می‌کردیم. قطعا این ملاقات و این مذاکره به نفع منافع روسیه بود چرا که اینطور وانمود شد که ما باید گزارش مذاکرات دوحه را ابتدا به طرف روسی اعلام کنیم تا آن‌ها تصمیم بگیرند که ایران چه مسیری را طی کند.

وی ادامه داد: باید ببینیم تیم مذاکره کننده ایران در مشورت با روس‌ها چه تصمیمی می‌گیرد و مذاکرات چه زمانی و در کجا ادامه خواهد یافت. حالا گویی تهران در قبال قطعنامه شورای حکام خواسته دیگر مذاکرات در وین برگزار نشود و باید ببینیم باز هم مذاکرات چرخشی و در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد یا خیر؟

وی افزود: روس‌ها با انتشار این خبر خواستند مانور قدرتی را در مقابل آمریکا و غرب اجرا کنند و نشان دهند تهران تصمیم بدون مشورت با آن‌ها اتخاذ نخواهد کرد و این کشور همچنان در ماجرای برجام قدرتمند و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: روسیه به دنبال این است که نشان دهد در شرق مثلث قدرت روسیه، چین و ایران را تشکیل داده و گویی ایران هم از حضور در این مثلث خوشحال است، اما باید بدانیم این دیدار و انتشار آن به نفع منافع ایران نیست و استقلال دستگاه سیاست خارجی ما را زیر سوال می‌برد.

  • نویسنده : آذین معصومی
  • منبع خبر : مثلث آنلاین