دبیر کل جمعیت زینب به وزارت کشور اعتراض کردند،دلیل اصلی این اعتراض منبع برگزاری مجمع عمومی بود

به گزارش ایرانیان نقل از آرمان ملی،ظاهرا تشکلهای غیراصلاح طلب هم انتقاداتی به وزرات کشور دولت سیزدهم دارند مانند جمعیت زینب که این روزها بخاطر اظهارات دبیر کمیسیون ماه 10 احزاب ناراحت است. ماجرا از هفته پیش آغاز شد که محسن اسلامی ، دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی چند روز قبل گفت: با توجه به اتمام پروانه فعالیت حزب جامعه زینب(س)، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی، امکان ادامه فعالیت ندارند. روز گذشته اعظم حاجی عباسی دبیرکل جامعه زینب ( س) نامه های این حزب به وزارت کشور را در اختیار آرمان ملی قرار داد. اعظم حاجی اسلامی نوشته است:« در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم و اطلاعیه خود را متبرک می کنم به کلام نورانی حضرت : به دست مگیر مگر آنچه را که خود را برای آن سزاوار می دانی؛ جناب آقای دکتر اسلامی مدیرکل محترم سیاسی وزارت کشور .سلام علیکم شما را نصیحت می کنم ؛ با توجه به مسئولیت خطیر و مهمی که دارید یکبار قانون احزاب و اساسنامه ای را که وزارت کشور تنظیم و به احزاب تحمیل نموده را مطالعه فرمایید تا دچار اشتباه در اظهاراتتان نشوید . قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده که یکی شیوه و دیگری محتوای آن بوده که جهت این نظام حکومتی را تعیین می نماید . جمهوریت یعنی به شیوه دموکراسی و اسلامیت محتوای این شیوه حکومت داری است. دموکراسی در ایران به اسلامیت مزین شده لذا مسئولیت کسانی که عهده دار پست ها و منصب ها می شوند را سنگین تر می نماید. مهمترین رکن جمهوریت ، احزاب هستند و بدون حضور احزاب در عرصه های تصمیم گیری ، تصمیم سازی ، تعیین مدیران و نظارت بر عملکرد دولت مردان و مجلس ، ماهیت احزاب خدشه دار شده و فعالیت احزاب نمایشی و در حد ایجاد شور انتخاباتی تنزل پیدا میکند . با این مقدمه و اهمیت احزاب در نظام جمهوری اسلامی انتظار می رود در مورد احزاب ، تخصصی رفتار شود و سخنی بدون پشتوانه قانونی منتشر نشده و موجب تشویش اذهان عمومی نگردد. جنابعالی فرمودید: پروانه فعالیت حزب جامعه زینب (س) به اتمام رسیده و دبیرکل و اعضای شورای مرکزی امکان ادامه فعالیت ندارند.!!!!!
*وزارت کشور مانع از برگزاری مجمع عمومی شده است
لازم به ذکر است که جامعه زینب (س) در موعد مقرر (بهمن ماه ۱۴۰۰) و طبق اساسنامه، نامه های برگزاری مجمع عمومی را جهت اطلاع و حضور نماینده وزارت کشور برای نظارت بر انتخابات خطاب به جنابعالی ارسال کرده اما وزارت کشور بدون پشتوانه قانونی ، مانع از برگزاری مجمع عمومی شده است . (مدارک و مستندات موجود است ) جناب آقای اسلامی شما بر چه اساسی در مورد یک حزب با سابقه درخشان، ولایی، انقلابی با جمعیت کثیر اعضا و مولود انقلاب اینگونه غیرحرفه‌ای نظر می دهید ؟ مگر نمی دانید که پروانه فعالیت برای احزاب یا صادر می‌شود و یا باطل می گردد و کسانی که الفبای احزاب را می دانند نمی گویند مهلت پروانه فعالیت یک حزب به پایان رسیده ! چرا که چنین چیزی برای اولین بار از زبان شما شنیده شده است و متاسفانه نشانگر این است که در بعضی امور مسئولیت به افرادی سپرده شده که تخصصی در آن نداشته و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم می شوند. امیدوارم از نصیحت خواهر زینبی خود مکدر نشده باشید. در خاتمه انتظار دارم گفته خود را در مورد حزب جامعه زینب (س) تصحیح بفرمایید.
*مروری بر تاریخچه جمعیت زینب
جامعه زینب یکی از گروه‌های سیاسی اصولگرا در ایران است که جزو اولین احزاب زنان به‌شمار می‌آید و اعضای آن را زنان تشکیل می‌دهند. این گروه در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مجوز فعالیت از وزارت کشور گردید. این حزب یکی از ۱۴ تشکل عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بوده‌است. بیانگذار و دبیرکل پیشین این حزب مرحوم مریم بهروزی نماینده مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای ۹۹ نفر است. مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن جمهوری اسلامی از اعضای اصلی جامعه زینب است.

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آرمان ملی