در حالی که نظرسنجی های اولیه حاکی از پیروزی بی قید و شرط رئیسی در انتخابات بود نتایج فعلی شبکه های اجتماعی نشان می دهد رئیسی حتی در قافله خودی نیز میدان را برای جلیلی خالی کرده است .

شاید یک طرفه ترین انتخابات تاریخ دوره ضمامت آیت الله خامنه ای آنقدر هم که فکر می کردیم یک طرفه نباشد .

اصلاح طلبان که از طرف بزرگان اصلاحات نامزدی معرفی نکردند . از ناحیه جوانان شروع به فعالیت کرده اند . این فعالیت های مداوم بیشتر حول عبد الناصر همتی شکل گرفت رئیس سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که از همه چیز “خیلی مطلع ” است . از اوایل هفته گذشته و با حضور در محیط کلاب هاوس به شدت مورد اقبال نسل جوان قرار گرفته است . اعضای ستاد همتی با روش دوره پیش روحانی که راضی کردن 11 نفر برای شرکت در انتخابات بود شعار بشمار ده را انتخاب کرده اند . که هر کسی ده نفر را راضی به رای دادن بکند . عبدالناصر همتی اما پس از مناظره اول به شکل عجیبی توجه فعالین شبکه های اجتماعی را به خود جمع کرد .

محسن مهرعلیزاده نیز چند هشتگ خوب تقدیم فضای مجازی کرد وی که تحصیلات کلاسیک رئیسی را به رخ او کشید از سید محمد خاتمی نیز صحبت کرد کاری که در سال های گذشته توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی کمتر صورت گرفته است . تا پر بازده ترین دولت پس از انقلاب نیز سهمی از مناظره اول داشته باشد .

آمارها نشان می دهد از نظر توجه فضای مجازی رئیسی که تا پیش از این بیشترین توجه را داشت سقوط قابل توجهی تا سطح 27 درصد را تجربه کرده و عبد الناصر همتی که بین 7-10 درصد توجهات فضای مجازی را در اختیار داشت تا 27 درصد و دقیقا برابر با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزایش سهم پیدا کرده و تفاوت آنجاست که میزان توجه مثبت به ناصر همتی بسیار بیشتر از ابراهیم رئیسی است .

محسن مهرعلیزاده نیز که تا پیش از این سهمی 3 درصدی از فضای مجازی را به دوش خود می کشید حالا این سهم را تا 13 درصد افزایش داده تا از سعید جلیلی گذر کرده باشد . سعید جلیلی ای که پیش از مناظره 7 درصد و پس از مناظره حدود 11 درصد مطالب فضای مجازی را به خود اختصاص داده بود . این اعداد و ارقام نشان دهنده این موضوع است که شاید کم رمق ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی جذاب تر از آن باشد که فکرش را نیز می کردیم .