معین وکیلی / ایرانیان فردا اصولگرایان طیف های مشخصی دارند، شاید هزاران رنگ بیشتر از طیف اصلاح طلبان که یا با خاتمی اند یا با هاشمی رفسنجانی یا هیچ کدام . در حالی که اصلاح طلبان در فضایی به سر می برند که امیدی به تایید صلاحیت هیچ یک از نامزد هایشان ندارند . در […]

معین وکیلی / ایرانیان فردا

اصولگرایان طیف های مشخصی دارند، شاید هزاران رنگ بیشتر از طیف اصلاح طلبان که یا با خاتمی اند یا با هاشمی رفسنجانی یا هیچ کدام . در حالی که اصلاح طلبان در فضایی به سر می برند که امیدی به تایید صلاحیت هیچ یک از نامزد هایشان ندارند . در این طرف ماجرا اصولگرایان انتخابات را به مثابه یک سفره بزرگ و رنگین می بینند . سفره ای که نمی خواهند دست کسی از آن خالی باشد ! همیشه در مورد انتخابات در جمع های خصوصی و نیمه خصوصی گفته ام و الآن هم آشکار می گویم نصف قیل و قال نامزدهای انتخاباتی صرفا برای ائتلاف و پست گرفتن است . ضرغامی که اعلام کاندیداتوری کرده بود الآن کمتر نشانی از یک کاندیدای قوی دارد یا حسین دهقان که زودتر از همه اعلام کاندیداتوری کرد که مبادا از سفره کنار باشد در حالی که هم به اصلاح طلب و هم به اصولگرا چشمک می زند سعی می کند شغلی برای خودش دور میز بزرگ پاستور ایجاد کند .

در این بین سعید محمد شاید جدی ترین کاندیدای جریان راست نظام جمهوری اسلامی باشد . در حالی که سعید محمد دیروز از قرارگاه خاتم استعفا کرد. طی یک توئیت اعلام کرد که نمی خواهد شرکتش در فضای انتخابات ضربه ای به نام سپاه پاسداران بزند . پس شاهد حضور رسمی دومین سردار سپاه در انتخابات هستیم . محسن رضایی هم که در حال فرستادن سیگنال های متناقض به کشورهای خارجی است . ریاست جمهوری این دوره را به نوعی به صورت نوبتی هم که شده باشد حق خودش می داند . اما محسن رضایی میرقاعد می داند هر چند این پرتکرار ترین نام انتخابات باشد کمترین شانسی برای انتخاب ندارد .

در طرفی قالیباف هم صندلی اصلی عمارت بهارستان را نیز در حال از دست رفتن می بیند . در حالی که سعید جلیلی کاندید جبهه پایداری نباشد . در انتخابات میاندوره مجلس به جای فاطمه رهبر انتخاب میشود و راهی بهارستان میشود . و چه کسی است که نداند هم جلیلی سودای ریاست مجلس را دارد هم و هم مجلس منتخِب قالیباف سودای برکناری اش را. برای همین شاید کوچکترین لغزشی برای قالیباف از دست دادن هر دو قوه را در میان داشته باشد . فراموش نکنید که عده ای از نمایندگان مجلس شورا چندی پیش نامه ای برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی برایش نوشتند .

و اما رئیسی شبیه یک کاندیدای رئیس جمهوری راه می رود و شبیه یک کاندیدا حرف می زند و شبیه یک کاندیدا می نشیند و بلند میشود و به شدت حضورش را تکذیب می کند و حتی حاضر نمیشود با خبرگان در مورد کاندیداتوری اش صحبت کند . اما می دانیم که با آمدن رئیسی همه نفرات ذکر شده بالا شاید یک پست درخورد بگیرند . قالیباف در مجلس بماند و جلیلی وزیر امور خارجه شود دهقان وزیر دفاع باشد و سعید محمد وزیر راه و شهر سازی و همه خوشحال و خندان بمانند . آرام باشید و به این صحبت ها توجه نکنید … شاید اصولگرایان هنوز کاندیدای خود را رو نکرده اند .