عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار های مجازی گفت: پهنای باند ترافیک در اینستاگرام کاهش پیدا کرده است که این موضوع تهدید بزرگی برای کسب و کارهای مجازی است

به گزارش ایرانیان نقل از آرمان ملی گفت، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، درباره کاهش پهنای باند ترافیک اینستاگرام در ایران و تاثیر آن بر کسب و کار‌های آنلاین، گفته: «خیلی مشهود در اینستاگرام اختلالاتی به وجود آمده است. البته شاید آقایان خیلی این نکته را قبول نداشته باشند، ولی این اتفاق افتاده است. بر اساس آماری که سال گذشته مرکز آمار ایران اعلام کرد، حدود ۱۱ میلیون نفر از کاربران ایرانی، به نحوی کسب و کارشان با اینستاگرام مرتبط شده است. بعد از کرونا هم کسب و کار‌های آفلاین در فضا‌های آنلاین مثل اینستاگرام آمدند. در واقع اگر روزی سرعت اینترنت یا هرگونه اختلال برای اکو سیستم آنلاین بود، اما بعد از کرونا ماجرا تغییر پیدا کرده است.»
شایعات زیادی مبنی بر احتمال فیلتر اینستاگرام در ایران مطرح شده بود که با واکتش صریح وزیر ارتباطات مواجه شد. بعد از فیلتر تلگرام در ایران، کاربران زیادی از احتمال فیلتر اینستاگرام در نگران بوده و هر اختلال یا قطعی اینستاگرام می‌تواند این نگرانی را در میان کاربران افزایش دهد؛ هرچند که مشکل امروز ایستاگرام، قطعا ارتباطی با فیلترینگ در ایران ندارد.

  • نویسنده : سارااستوارحصاری
  • منبع خبر : آرمان ملی